هیچ محدودیتی برای تامین آب صنایع استان بوشهر وجود ندارد

رئیس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور در بازدید از طرح‌های توسعه و حفاظت از منابع آب استان بوشهر گفت: به منظور توسعه اقتصادی استان بوشهر، هیچ محدودیتی در زمینه تامین آب صنایع این استان از دریا وجود ندارذ.

مهرزاد احسانی در جریان بازدید از طرح‌های تامین آب استان بوشهر گفت: این استان ظرفیت تامین آب از منابع مختلف درون سرزمینی و دریا را دارد و برای توسعه هرچه بیشتر صنایع، تامین آب صنعت استان ساحلی بوشهر از منابع دریا انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه ستادی و همچنین شرکت آب منطقه‌ای بوشهر این آمادگی وجود دارد تا تخصیص مورد نیاز این حوزه را بدون محدودیت بررسی و اجرایی نماید.

رئیس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور با اشاره به روند مطلوب طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر گفت: هدف‌گذاری ما آبگیری دو سد دالکی و باهوش تا پایان سال آینده و بهرمندی کشاورزان از این دو سد در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

احسانی خاطرنشان کرد: همانطور که در سال جاری نخلداران اهرمی از مواهب آب پایدار سد خاییز بهرمند شده و تاثیر آن در کشاورزی را به طور ملموس مشاهده کردند، امیدواریم تا سد باهوش نیز در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد و این رضایتمندی دوچندان شود.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارش‌های سال جاری گفت: با توجه به تغییر اقلیم و رگباری بودن بارندگی‌ها، پاکسازی و حفاظت از گلوگاه‌های آبگذری و مسیرهای سیلاب بسیار حائز اهمیت است.

احسانی عنوان کرد: در شهرستان دشتستان اقدامات ارزشمندی جهت عبور ایمن سیلاب از رودخانه‌ها و آبراه‌ها با همکاری نهادهای قضایی، انتظامی و فرمانداری انجام شده است.

کد خبر: 1003
  تاریخ خبر : 27 آبان 1402
 روابط
 219