اولین جلسه کمیته استانی کنترل آب های سطحی (سیلاب) برگزار شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: این کمیته با هدف راهبری، مدیریت و کاهش خسارات سیلاب و با مشارکت 7 دستگاه اجرایی تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، علی محمدی گفت: رخداد سیلاب یکی از خسارت بار ترین حوادث غیرمترقبه جهان است و سالانه میلیاردها تومان از زیرساخت های کشور بر اثر این حادثه طبیعی از بین می رود.

محمدی اظهار کرد: با توجه به قرارگیری استان بوشهر در دامنه و دشت های متصل به رشته کوه زاگرس و انتهای سه حوضه آبریز، همواره خطر وقوع سیلاب در این استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: این شرایط در کنار تغییر رژیم بارندگی که موجب افزایش شدت و کاهش زمان بارش باران شده است، ضرورت ایجاد ساز و کاری مناسب با ریسک های موجود را دو چندان می نماید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر با اشاره به تشکیل کمیته استانی کنترل آب های سطحی گفت: بر اساس قوانین و دستورالعمل ها، دستگاه های اجرایی وظایفی ذاتی در برابر سیلاب دارند که در این کمیته هماهنگی، جلوگیری از موازی کاری و ایجاد نتایج مطلوب به عنوان راهبرد اصلی دنبال می شود.

علی محمدی خاطرنشان کرد: همچنین یکی از رویکردهای مدیریت ریسک در مواجهه با سیلاب، افزایش تاب آوری در کنار پاد سیل سازی و کنترل سیلاب است که تلفیق راهکارهای مذکور، استفاده بهینه از رواناب ها و کاهش خسارت های سیلاب را به همراه خواهد داشت.

در پایان این نشست، احکام مدیران دستگاه های اجرایی عضو کمیته ابلاغ گردید و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر به عناون رئیس کمیته استانی کنترل آب های سطحی (سیلاب)، مدیرکل بحران استانداری بوشهر به عنوان عضو ناظر و مدیران کل دفتر فنی استانداری، دفتر شهری و شوراهای استانداری، دفتر روستایی و شوراهای استانداری، راهداری، راه و شهرسازی، هواشناسی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به عنوان اعضای کمیته ابلاغ شد.

کد خبر: 1016
  تاریخ خبر : 18 دی 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 18 دی 1402
 روابط
 244