آب چشمه تنگ بیدخون به بخش شرب انتقال داده شد

با همکاری مشترک اداره منابع آب شهرستان عسلویه و شورای تامین شهرستان، برداشت‌های غیرمجاز از چشمه تنگ بیدخون قطع و به شبکه آب شرب منطقه منتقل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، رییس اداره منابع آب شهرستان عسلویه اظهار کرد: کاهش بارندگی در سنوات اخیر باعث افت کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی این شهرستان شده است.

صادق مددی با اشاره به میزان بارندگی عسلویه گفت: در سال آبی جاری، در شهرستان عسلویه ۹۴ میلیمتر بارندگی رقم خورده که در مقایسه با سال آبی گذشه ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: این کاهش بارندگی باعث کمتر شدن آب در دسترس به منظور استفاده در بخش شرب شده است و به همین منظور بهره برداری از همه منابع آب در دسترس در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی با اشاره به قطع کاربری های غیرمجاز گفت: با همکاری شورای تامین و دستگاه های قضایی و امنیتی شهرستان، برداشت های غیرمجاز از چشمه تنگ بیدخون قطع و آب این چشمه به بخش شرب اختصاص یافت تا میزان آب ورودی به شبکه شرب پس از تصفیه افزایش یابد.

مددی با تقدیر از همکاری دادستان و فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه گفت: صیانت از منابع آب، فرآیندی فرا سازمانی است و تنها با مشارکت همه دستگاه‌های مربوطه و بهره‌برداران منابع آب امکان پذیر می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به کاهش منابع آب در دسترس به کلیه بهره‌برداران شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان توصیه می‌شود تا با مصرف بهینه، در گذر از فصل گرم سال همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر: 1055
  تاریخ خبر : 20 اردیبهشت 1403
  آخرین به‌روزرسانی : 20 اردیبهشت 1403
 روابط
 26