آینده کشور به حفظ منابع آب گره خورده است

رییس کل دادگستری شهرستان عسلویه در نشست مشترک با مدیرعامل آب منطقه ای بوشهر بر ضرورت صیانت همه جانبه از منابع آب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در این نشست سید احمد موسوی پور اظهار کرد: امروزه بحران آب دیگر بر کسی پوشیده نیست و اکثر دشت های استان بوشهر نیز مثل سایر نقاط کشور دچار افت منابع آبی شده اند.

وی افزود: سراسر کشور به نحوی با این موضوع مواجه شده اند و دلیل آن اقدامات و تصمیمات اخذ شده در طول سال ها می باشد.

رییس کل دادگستری شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: کشور ما دارای اقلیم خشک و کم بارانی است و برداشت های بی رویه به طور تصاعدی منجر به خشک شدن دشت ها شده است.

موسوی پور تصریح کرد: آب موضوعی دارای حساسیت و اهمیت است و در زندگی همه شهروندان اثر مستقیم دارد. دادگستری شهرستان عسلویه آمادگی حمایت از آب منطقه ای در همه ی مسائل حوزه آب را دارد.

وی بیان کرد: آینده کشور به حفظ محیط زیست و منابع آب گره خورده است و صیانت از آن وظیفه همه ذی نفعان و ذی مدخلان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر نیز در این نشست با تقدیر از همکاری دستگاه قضایی شهرستان عسلویه اظهار کرد: آب اساس توسعه و شکوفایی کشور است و نبود آن موجب توقف رشد اقتصادی و تولید خواهد بود.

علی محمدی افزود: این امر، ضرورت حفاظت از منابع آب را دوچندان می کند و موجب رشد و شکوفایی منطقه و استان خواهد شد.

وی بیان کرد: افت مستمر سطح سفره های آب زیر زمینی به دلیل افزایش تقاضا برای برداشت همچنان ادامه دارد و این رقم در سال گذشته در برخی از دشت های استان تا 2 متر نیز ارزیابی شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای تصریح کرد: تغییر اقلیم نیز منجر به افزایش شدت بارندگی ها در مدت زمان کوتاه شده و این مدل از بارش، کمک چندانی به تغذیه آبخوان ها نخواهد کرد.

وی یادآور شد: خطر دیگر باران های شدید و کوتاه مدت، وقوع سیلاب های مخرب است و حجم زیاد رواناب در مسیل ها و آبراه ها به ویژه در مقاطع شهری که در تصرف غیرمجاز باشد یا به خوبی ساماندهی نشده باشد احتمال بروز خسارت فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: 798
  تاریخ خبر : 6 آذر 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 6 آذر 1400
 روابط
 851