پیشرفت 36 درصدی سد دالکی در شهرستان دشتستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: سد دالکی، سنگ بنای اصلی احیای بیش از ۲ میلیون اصله نخل در منطقه دشتستان اکنون 36 درصد پیشرفت دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی محمدی افزود: حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح سرمایه گذاری می شود.

وی گفت: در  مصوبه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای تکمیل سد دالکی 360 میلیارد تومان از منابع ماده 56 و مابقی اعتبار نیز از بودجه عمومی و تهاتر نفت تامین می شود .

محمدی اظهار داشت: در سالی که گذشت سامانه انحراف آب و فرازبند سد دالکی کامل شده است. سال گذشته این سد به خوبی سیلاب های آذرماه را با دبی پیک بیش از هزار مترمکعب در ثانیه کنترل و مهار کرد و از خسارتی که ممکن بود بود برای پایین دست ایجاد کند جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: به موازات آن باید بدنه هم کامل می شد که هم اکنون خاک برداری بدنه شروع و توسط پیمانکارقرارگاه خاتم الانبیاء در حال انجام است تا در اولین فرصت به مرحله آبگیری رسیده و آب را تنظیم شده به کشاورزان تحویل بدهیم.

سد مخزنی دالکی با ظرفیت مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی ۴۳۵ میلیون مترمکعب در سال واقع در منطقه دالکی از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر و روی رودخانه دالکی در دست ساخت است.

این سد به عنوان بزرگترین پروژه توسعه منابع آب استان بوشهر با هدف تامین آب مورد نیاز ۱۲هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های موجود در مناطق دالکی، دهقاید، وحدتیه و بخش سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله احداث خواهد شد.

کد خبر: 802
  تاریخ خبر : 7 آذر 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 9 آذر 1400
 روابط
 847