منابع مالی سد دالکی تامین خواهد شد

استاندار بوشهر روند پیشرفت ساخت سد دالکی دشتستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از همه منابع مالی پیش رو برای تامین اعتبارات لازم این سد بهره خواهیم گرفت.

احمد محمدی زاده صبح امروز در حاشیه بازدید از سد دالکی دشتستان، اظهار کرد: بخش‌های زیرساختی و زمان‌بر ساخت سد از جمله تجهیزکارگاه، تونل‌های انحراف آب و فرازبند تکمیل شده است.

وی تسریع در تکمیل این پروژه را دارای اهمیت فراوان دانست و بیان کرد: از همه منابع مالی پیش رو از جمله بودجه عمومی، تهاتر نفت، فایناس و همچنین مصوبات سفر ریاست جمهوری برای تامین اعتبارات لازم این سد بهره خواهیم گرفت.

استاندار بوشهر ابراز امیدواری کرد: با همراهی نماینده محترم دشتستان و پیگیری مدیرعامل آب منطقه‌ای، در برنامه‌ریزی بودجه سال آینده و در بحث تخصیص برای این پروژه نگاه ویژه‌ای خواهد شد.

محمدی زاده با تقدیر از عملکرد عوامل اجرایی این پروژه تصریح کرد: اقدامات فعلی پروژه سد دالکی، اقداماتی منطقی و علمی است و پیشرفت این پروژه قابل قبول است. تلاش ما در حمایت همه جانبه از این پروژه است و به پیشرفت چشمگیر این سد در سال آینده خوشبین هستم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: استان بوشهر برای تامین آب ۲ میلیون اصله نخل که از گونه‌های استراتژیک استان و منبع تامین شغل مستقیم بیش از ۳۵۰۰ نفر است، نیاز شدیدی به تکمیل و بهره‌برداری این سد دارد.

علی محمدی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این سد که آن را از دیگر طرح‌های سدسازی کشور متمایز می‌کند، تکمیل بودن شبکه پایاب سد دالکی است و همزمان با تکمیل سد امکان بهره‌گیری از آب آن در بخش کشاورزی وجود دارد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های ملی و بومی در روند ساخت سد دالکی بیان کرد: در جریان ساخت سد دالکی به طور میانگین ۷۵۰ نیروی کار به عنوان کارگر، نیروی مهندسی و ناظر مشغول کار هستند و تمامی مراحل طراحی و ساخت آن از سوی کارشناسان ایرانی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تاکید کرد: این سد یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی استان بوشهر است و با توجه به تاثیر مستقیم آن در زیست و معشیت بخش زیادی از مردم استان و به ویژه شهرستان دشتستان، نیازمند توجه ویژه همه‌ی مسئولان استان بوشهر است.

کد خبر: 805
  تاریخ خبر : 22 آذر 1400
 روابط
 808