استاندار بوشهر:

لزوم همکاری بیشتر شرکت ملی گاز ایران در اجرای خط انتقال آب باغان

استاندار بوشهر گفت: همکاری مضاعف شرکت ملی گاز ایران در تسریع اجرا طرح خط انتقال آب سد باغان برای حل مشکلات کم آبی شهرستان جم ضروری است.

احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری شرکت گاز در استان بوشهر با حضور با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، یکی از پروژه‌های مهم تامین در استان را سد باغان دانست و اظهار داشت: پروژه سد و خط انتقال باغان با سرعت بسیار مطلوبی در حال انجام است.

وی با تاکید بر همکاری بیشتر شرکت ملی گاز در تکمیل خط انتقال سد باغان بیان کرد: ضروری است تا با همکاری مضاعف شرکت ملی گاز، پروژه خط انتقال سد باغان تسریع و تکمیل شود تا در تابستان شاهد مشکلات کم‌آبی نباشیم.

محمد چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این نشست با تاکید بر اهمیت این پروژه، دستور پرداخت اعتبارات باقی‌مانده در قالب تفاهم نامه دوجانبه را صادر کرد.

نماینده شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تامین آب شهرستان‌های حوزه انتخابیه گفت: با توجه به حضور گسترده شرکت‌های تابعه وزارت نفت در این منطقه و مشکلات کم‌آبی ناشی از حضور صنایع در این حوزه، ضروری است تا وزارت نفت و به ویژه شرکت ملی گاز سرمایه‌گذاری خود در آبرسانی به 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر را توسعه دهد.

موسی احمدی بیان کرد: سد باغان در تأمین آب شرب منطقه ، پالایشگاه فجر جم، ذخیره رواناب‌ها، و تامین آب طرح‌های کشاورزی و گردشگری نقش مهمی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز در این نشست با ارائه آخرین وضعیت سد و خط انتقال باغان اظهار کرد: سد باغان به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

علی محمدی گفت: این سد از نوع بتنی RCC و حجم مخزن آن معادل 32 میلیون مترمکعب است.

وی افزود: سد باغان با ارتفاع 58 متر، طول تاج 310 متر و عرض 8 متر در حال حاضر بدنه سد با پیشرفت فیزیکی 83 درصد از روند اجرایی قابل توجهی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: طول خط انتقال آب سد باغان معادل 27 کیلومتر و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 76 درصد در حال اجراست.

کد خبر: 821
  تاریخ خبر : 17 اسفند 1400
 روابط
 553