سد دالکی طبق برنامه پیش بینی شده تکمیل خواهد شد

معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوضه های آبریز جنوبی کشور در بازدید از سد دالکی گفت: با پیش بینی منابع مالی مختلف و پیگیری مستمر به منظور جذب این اعتبارات، سد دالکی طبق برنامه زمانبدی به بهره برداری خواهد رسید.

عباس جنگی مرنی معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوضه آبریز رودخانه های زهره، جراحی و حوضه های آبریز جنوب کشور در بازدید از سد دالکی اظهار کرد: سد مخزنی دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و شبکه های آبیاری دالکی و کلل با تحت پوشش قرار دادن ۹۸۰۰ هکتار اراضی نخیلات در شهرستان دشستان، از پروژه های حائز اهمیت وزارت نیرو در استان بوشهر محسوب می شوند.

وی افزود: در این بازدید برنامه تکمیل عملیات اجرایی طرح های فوق و نیاز مالی و اعتباری آنها بررسی شد و خوشبختانه علیرغم وجود جبهه های متعدد کاری در پروژه، چالش های فنی پیش روی آن قرار ندارد.

عباس جنگی مرنی خاطرنشان کرد: سد مخزنی دالکی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و شبکه آبیاری دالکی و کلل با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد از جمله پروژه های اولویت دار استان بوشهر محسوب می شود و انتظار می رود با تامین منابع مالی طبق زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای بوشهر نیز در این بازدید اظهار کرد: سد دالکی بزرگترین طرح توسعه منابع آب استان بوشهر است و آب مورد نیاز 2 میلیون اصله از نخیلات دالکی، دهقاید، وحدتیه و سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله را تامین خواهد کرد.

جمشید تویل افزود: ارتفاع این سد 106 متر و طول تاج آن 1176 متر است و بر روی حوزه آبریزی به مساحت 5110 کیلومتر مربع ساخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: در جریان ساخت سد دالکی به طور میانگین ۷۵۰ نیروی کار به عنوان کارگر، نیروی مهندسی و ناظر مشغول کار هستند.

 

کد خبر: 837
  تاریخ خبر : 28 اردیبهشت 1401
 روابط
 705