معاون پارلمانی رییس جمهور:

وزارت نیرو با تمام قدرت به دنبال رفع مشکلات آب کشور است

محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در بازدید از سد دالکی شهرستان دشتستان، بر تلاش وزارت نیرو در رفع مشکلات کم آبی استان بوشهر و تکمیل سد دالکی تاکید کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در بازدید از سد دالکی اظهار کرد: امروز مشکل کمبود آب در همه استان‌های کشور وجود دارد، برای حل این مساله  باید راهکارهایی اندیشیده شود و وزارت نیرو با تمام قدرت در صحنه خواهد بود.

حسینی با اعلام اینکه رئیس جمهور پیگیر مساله کم آبی است، گفت: مشکلات بحران آب در استان بوشهر به وزارت نیرو انتقال داده می شود و با تلاش شورای عالی آب در خصوص رفع مشکلات آب ان شالله شاهد کاهش این کمبود آب خواهیم بود.

وی با تاکید بر نقش حیاتی سد دالکی در تامین آب کشاورزی و حفظ نخیلات دشتستان و آب شرب منطقه تصریح کرد: این سد یک پروژه حیاتی است و این موضوع را به وزارت نیرو منتقل کرده و پیگیری میکنیم تا هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

 

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: امروزه مشکل بی آبی و بی کاری دو معضل اصلی این شهرستان است.

ابراهیم رضایی خاطرنشان کرد: بیش از چهل روستای استان بوشهر آب اشامیدنی سالم ندارند و کشاورزی در استان نیز با مشکل کمبود آب مواجه می باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توانمندی اصلی شهرستان دشتستان را حوزه کشاورزی دانست و اظهار داشت: آب از مهمترین مشکلات و چالش‌ها در حوزه کشاورزی شهرستان دشتستان است.

 

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: هرچند توزیع اعتبارات استانی با نگاه منصفانه و عادلانه انجام می شود اما پروژه بزرگی مانند سد دالکی نیازمند نگاه ویژه وزارت نیرو است.

محمد هادی رستمیان در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد افزود: یکی از پروژ ها مهم و اساسی استان بوشهر و شهرستان دشتستان پروژه مهم سد دالکی است، با توجه به بحران شدید آب در این استان و نارضایتی مردم این شهرستان نسبت به کمبود آب وزارت نیرو باید نسبت به تامین اعتبار احداث این طرح بسیار مهم توجه ویژه داشته باشد.

رستمیان با اعلام اینکه بی آبی مساله معیشت و اشتغال مردم این منطقه  و امنیت غذایی مردم را به خطر انداخته اظهار کرد: انتظار داریم معاون پارلمانی رئیس جمهور مطالبات مردم استان بوشهر خصوصا مشکلات کم آبی مردم دشتستان را به صورت کامل به دولت انتقال دهد.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر با اعلام اینکه این شهرستان  دارای دو سد مهم است ادامه داد: سد رئیسعلی دلواری با ۷۰۰ میلیون مترمکعب حجم در حال بهره برداری است و سد دالکی با ۲۷۰ میلیون مترمکعب در دست ساخت است، با توجه به طولانی شدن عملیات اجرایی این سد ممکن است شاهد نابودی نخیلات کشاورزان باشیم. با توجه به اینکه بخش عظیمی از نخیلات استان بوشهر در شهرستان دشتستان وجود دارد می طلبد مشکلات کم آبی و بی آبی کشاورزان هر چه زودتر حل شود زیرا بسیاری از نخیلات مردم دشتستان تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است.

 

فرماندار دشتستان نیز بیان کرد: مخرج مشترک همه مشکلات مردم دشتستان حول چهار محور است  که عمده آن ها حوزه آب، بهداشت و درمان، راه ها و آبیاری کشاورزی است.

احمد بنافی با اعلام اینکه دشتستان پیشانی اقتصاد کشاورزی جنوب کشور است اظهار کرد: آب یکی از نیاز های مهم و حیاتی کشاورزی است، امروز دشتستان تشنه است. پروژه بزرگ سد دالکی نیاز به یک هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار دارد که این سد بزرگ می تواند بخش مهمی از آب منطقه را تا مین و از مهاجرت و سیلاب جلوگیری کند.

 بنافی با اعلام اینکه سد دالکی  تاکنون 41 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از مطالبات مهم مردم این خطه است ادامه داد: مطالعات سد دهرور به اتمام رسیده، با تخصیص اعتبار و بودجه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و این مهم می تواند بخش مهمی از بی آبی منطقه ما در حوزه کشاورزی را جبران کند.

کد خبر: 842
  تاریخ خبر : 14 خرداد 1401
 روابط
 588