عملیات لایروبی زهکش شبکه آبیاری کلل و زیارت آغاز شد

این پروژه با طول 10 کیلومتر، موجب بهبود آبیاری نخیلات منطقه و افزایش راندمان تولید خرما خواهد شد.

نماینده مجری طرح لایروبی زهکش شبکه آبیاری کلل و زیارت اظهار کرد: زهکش ها باید دارای شیب مناسبی باشند تا ضمن تخلیه آب، باعث جمع شدن گل و لای نشود. به دلیل شیب ضعیف منطقه، لایروبی زهکش به منظور انتقال آب با سرعت مناسب امری ضروری است.

مهدی عوض زاده با اشاره به مشخصات فنی این پروژه افزود: طول زهکش شبکه آبیاری کلل و زیارت 10 کیلومتر است که از جاده بوشهر-آبپخش تا رودخانه حله ادامه دارد.

عملیات لایروبی این زهکش بنا به نیاز فنی، درخواست های مردمی و پیگیری دکتر رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و پس از بازدید مشترک با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در دستورکار قرار گرفت.

با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص تصویب و صدور موافقتنامه این پروژه، عملیات اجرایی آن کلید خورد و امیدواریم با پشتیبانی مقامات محلی و نماینده محترم مجلس، در حداقل زمان ممکن به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، به منظور لایروبی و احداث پل در مقاطع مورد نیاز، 67 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. تا کنون 19 میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شده و 3 میلیارد و 200 میلیون ریال به صورت اسناد خزانه اسلامی به آن تخصیص داده شده است.

نماینده مجری طرح لایروبی زهکش شبکه آبیاری کلل و زیارت تصریح کرد: پروژه در تاریخ 14 تیرماه آغاز شده و با سرعت مناسبی در حال انجام است. با توجه به هزینه های زیاد تامین ماشین آلات و نیروی انسانی پروژه که همگی از نیروهای بومی استان می باشند، امیدواریم تا با تزریق به موقع اعتبارات این پروژه دچار وقفه نشده و سرعت فعلی آن حفظ شود.

عوض زاده اضافه کرد: ضروری است تا با توجه به لزوم لایروبی زهکش با هدف بالا بردن راندمان تولید، این پروژه مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد. با حمایت مقامات محلی و استانی و تامین به موقع اعتبار، پتانسیل تکمیل این پروژه طبق برنامه زمان بندی وجود دارد.

کد خبر: 851
  تاریخ خبر : 18 تیر 1401
  آخرین به‌روزرسانی : 18 تیر 1401
 روابط
 677