سیلاب های بوشهر به خوبی مدیریت شد / ضرورت ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها

استاندار بوشهر با اشاره به حجم بالای بارندگی استان بوشهر اظهار کرد: با مدیریت جهادی و انقلابی، از تهدید وقوع سیل برای فرصت آبیاری نخیلات استفاده شد.

احمد محمدی زاده در بازدید خود از مناطق سیل زده استان بوشهر گفت: در حالی که وقوع پدیده مونسون در استان بوشهر همچون برخی دیگر از نقاط کشور تجربه شد، اما با مدیریت انقلابی مدیران استان، وقوع سیلاب به قرصتی برای سیراب شدن نخلستان های استان تبدیل شد.

وی افزود: از زمان ورود سیلاب، بند انحرافی اهرم باعث هدایت و رهاسازی حجم 6 مترمکعب در ثانیه آب به سه کانال اصلی شهر اهرم و آبیاری نخیلات این منطقه شد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: در کانال های آبیاری سعد آباد و بند انحرافی سرقنات نیز با مدیریت صورت گرفته، چند میلیون اصله نخل در این فصل گرم و زمان ثمر محصول، سیراب شدند.

محمدی زاده خاطرنشان کرد: این آبیاری تا زمان فروکش کردن سیلاب ادامه داشته و در شرایطی که نخیلات در اوج ثمردهی و به شدت تشنه بودند، این برنامه با موفقیت طراحی و اجرا شد.

استاندار بوشهر با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب اخیر تصریح کرد: عمده آبگرفتگی منازل در مناطقی اتفاق افتاده است که در حریم و بستر رودخانه اقدام به ساخت و ساز کرده اند.

احمد محمدی زاده بیان کرد: مسیر آبراهه های شهر نیز مدیریت و لایروبی نشده است و دیواره های حفاظتی مناسبی برای آن ها احداث نشده است.

وی یادآور شد: باید با تمرکز بیشتر آبراهه های شهر برازجان را مدیریت کنیم. آبراهه های زیادی در شهر برازجان وجود دارد که همه ساله مشکلاتی ایجاد می کنند ک هنیاز به ساماندهی و بهسازی دارند.

کد خبر: 857
  تاریخ خبر : 8 مرداد 1401
 روابط
 667