بهره برداری حداکثری از بارندگی های سامانه مونسون

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: علیرغم ثبت بیشترین میزان بارندگی سامانه مونسون در شهرستان دشتستان و ایجاد برخی خسارات، حداکثر بهره برداری از رواناب های حاصله از این سامانه در استان بوشهر صورت گرفت.

علی محمدی خاطرنشان کرد: با صدور هشدار فعالیت سامانه مونسون، کلیه واحدها و ادارات شهرستان این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفته و نسبت به اجرای مفاد نظام نامه سیلاب اقدام نمودند.

وی افزود: فعالیت این سامانه و تاثیر آن در رودخانه ها، ابراهه ها و تاسیسات آبی به صورت میدانی پایش شد و با اتخاذ تصمیماتی نسبت به مدیریت بهینه رواناب ها اقدام گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: در سامانه اخیر تا این لحظه (ظهر شنبه 8 مرداد ماه) سد سنا 1.2 میلیون مترمکعب، سد قیزقلعه 1 میلیون مترمکعب، سد خاییز 600 هزار مترمکعب و سد تنگ ارم نیز 300 هزار مترمکعب آبگیری شده است.

محمدی اضافه کرد: همچنین سازه های تغذیه مصنوعی دهرود، بوشکان، آردو، لاور و همچنین سازه های جنوب استان بوشهر به ویژه در شهرستان های کنگان و دیر مجموعا 3 میلیون مترمکعب آبگیری داشته است.

وی با اشاره به کنترل و هدایت سیلاب به شبکه های آبیاری گفت: با برنامه ریزی و عملکرد به موقع، خوشبختانه تا کنون بیش از 12 میلیون مترمکعب آب به شبکه های آبیاری تنگستان و دشتستان تزریق شد تا در گرم ترین فصل سال، نخیلات استان بوشهر از موهبت الهی برخودار گردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر تامین بخشی از نیاز محیط زیست و تالاب حله به میزان حدود 30 میلیون مترمکعب از جمله دیگر مواهب سیلاب اخیر برای استان بوشهر بوده است.

علی محمدی تصریح کرد: خسارات وارده به تاسیسات و ابنیه آبی در دو شهرستان تنگستان و دشتستان که به دلیل ورود گل و لای به تاسیسات آبی، تخریب دریجه ها و آسیب به جاده های دسترسی و کانال های آبیاری اتفاق افتاده تا کنون 27 میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبر: 858
  تاریخ خبر : 8 مرداد 1401
 روابط
 868