از برداشت غیرمجاز 10 میلیون مترمکعب آب در دشتستان جلوگیری شد

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال 1401 با انجام اقدامات حفاظتی از برداشت غیرمجاز 10 میلیون مترمکعب آب در این شهرستان جلوگیری به عمل آمده است.

نعمت اله نجاتی با اشاره به اقدامات حوزه آب های زیرزمینی گفت: در بازه زمانی مذکور ، 6 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه و همچنین 32 مورد انتقال غیرمجاز آب جمع آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر رفع تخلفات فوق، به منظور جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز جدید 40 دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز نیز در شهرستان دشتستان توقیف شده است.

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان با تاکید بر استمرار جلوگیری از تخلفات حوزه آب عنوان کرد: هم اکنون 60 مورد برداشت و انتقال غیرمجاز دیگر نیز در سطح شهرستان در حال بررسی حقوقی است و با همکاری دستگاه قضایی به زودی این تخلفات نیز رفع خواهد شد.

نجاتی حفاظت از منابع آب سطحی و صیانت از حریم و بستر رودخانه ها را نیز دیگر دستورکار مهم اداره متبوعش نامید و کفت: از فروردین ماه سال جاری تا کنون 14 مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها و آبراه های این شهرستان رفع تصرف شده و 9 هزار و 636 مترمربع از این اراضی آزاد سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 7 مورد برداشت غیرمجاز مصالح از بستر رودخانه ها که منجر به تغییر مورفولوژی رودخانه ها و تشدید خسارات سیلاب می گردند، شناسایی و متوقف گردید.

کد خبر: 873
  تاریخ خبر : 11 مهر 1401
 روابط
 446