مراسم هفته کتاب و کتابخوانی شرکت آب منطقه ای بوشهر برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی شرکت آب منطقه ای بوشهر با حضور ناخدا عبدالرسول غریبی پژوهشگر و نویسنده بوشهری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی این شرکت اظهار کرد: گرد هم آمدن کارکنان شرکت پس از دو سال عدم برگزاری مراسمات گروهی به دلیل شرایط کرونایی، نویدبخش روزهای خوب پیش رو است.

حسین باشی زادگان افزود: حضور کارکنانی که علاوه بر دانش فنی و تخصص در حوزه عملکردی خود، به ترویج فرهنگ مطالعه نیز علاقمند هستند باعث افتخار این شرکت است.

وی با اشاره به اهمیت نقش کتاب و اسناد چاپی در زندگی حال حاضر و آیندگان گفت: وجود اسنادی از بیش از 370 سال قبل در خصوص تقسیم حقابه رودخانه دالکی، منجر به شناخت دقیق ما از حقابه بران سنتی این رودخانه و آشنایی با سیستم جامع مدیریت مشارکتی نیاکان ما گردید.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: این موضوع، ضرورت بررسی و تالیف کتب با موضوع تامین آب در استان بوشهر از دوران باستان تا دوران معاصر را دوچندان می نماید.

باشی زادگان عنوان کرد: کتاب آب برای سرزمین مقدس سیراف و سازه های آبی جم از جمله کتاب های ارزشمند این حوزه می باشند که با حمایت شرکت آب منطقه ای بوشهر به مرحله چاپ و انتشار رسیده است.

وی اضافه کرد: حضور ناخدا غریبی به عنوان میراث دار دریانوردی سنتی خلیج فارس و نگارنده تاریخ شفاهی استان بوشهر موجب غنای این جمع شده است. ایشان با انتشار سه کتاب ارزشمند، بخشی از فرهنگ و آیین مردم بوشهر را برای آیندگان حفظ کرده است.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای بوشهر ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به مروجان و فعالان عرصه فرهنگ اظهار کرد: در این هفته علاوه بر مراسم گرامیداشت هفته کتاب، اقداماتی چون برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات عکاسی و نقاشی، خرید و اهدا کتاب حوزه کودک و نوجوان به فرزندان همکاران و اقدامات ترویجی کتابخوانی در شرکت آب منطقه ای بوشهر انجام شد.

در ادامه این نشست، ناخدا عبدالرسول غریبی به بیان بخشی از آیین های سنتی دریانوردان خلیج فارس پرداخت و همچنین روش های سنتی تامین آب ساکنین حاشیه خلیج فارس در دوران پیش از توسعه صنعت آب در کشور را تشریح کرد.

در پایان این نشست از 10 نفر از برگزیدگان مسابقات و فعالیت های هفته کتاب و کتابخوانی و همچنین ناخدا عبدالرسول غریبی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر: 887
  تاریخ خبر : 30 آبان 1401
 روابط
 515