نشست شورای فرهنگی منطقه 5 کشور برگزار شد

سومین نشست فصلی شورای فرهنگی منطقه 5 شرکت مدیریت منابع آب ایران به میزبانی شرکت آب منطقه ای بوشهر برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در این نشست ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه اظهار کرد: حضوران سفیران فرهنگی منابع آب کشور در استان دارالحماسه بوشهر فرصت مغتنی است تا با به اشتراک گذاری تجارب موفق، به سوی نهادینه شدن فرهنگ بهتر زیستن گام برداریم.

علی محمدی افزود: استان بوشهر یکی از استان های ساحلی و مرزی کشور است که دارای 10 شهرستان و 40 شهر است که این موضوع، استان بوشهر را از نظر فرهنگی در جمع استان های دارای تنوع قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: این استان میراث دار دو قرن مقاومت بر علیه استعمار است و از میرمهنا بندرریگی و اخراج پرتغالی ها از خلیج فارس تا احمدخان تنگستانی و رییسعلی دلواری مبارزین علیه استعمار انگلیس و شهید نادر مهدوی فرمانده نبرد مستقیم با آمریکا، همگی صفحات درخشانی در تاریخ این استان ثبت نموده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر بیان کرد: ترکیب جمعیتی استان بوشهر که از اقوام فارس، لر، عرب و ترک قشقایی تشکیل شده و همچنین وجود مذاهب شیعه و سنی در کنار یکدیگر، بوشهر را به نمادی از تقرب و وحدت فرهنگی و مذهبی تبدیل کرده است.

علی محمدی در ادامه با تشریح آخرین وضعیت منابع آب استان، خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی شد و به سفیران فرهنگی منابع آب کشور در خصوص تبیین وضعیت موجود منابع آب استان های خود تاکید کرد.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد: جهت گیری فعالیت های فرهنگی صنعت آب باید به سوی مخاطبین بیرون از سازمان نیز سوق یابد.

حسین باشی زادگان افزود: در حوزه طرح احیاء و تعادل بخشی ظرفیت مناسبی وجود دارد تا علاوه بر اقدامات سلبی، اقدامات فرهنگی نیز صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تنها با فرهنگ سازی است که کشاورزان و بهره برداران منابع آب تصدیق خواهند کرد که تخلفات این حوزه نه تنها به خودشان، بلکه به آیندگان ایران نیز ضرر خواهد رساند.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای بوشهر با اشاره به ضرورت مخاطب شناسی در استان های مختلف اظهار کرد: برگزاری جلسات فرهنگی باید با فهم فرهنگی و نسبت به مخاطبان متنوع حوزه آب در سراسر کشور برگزار شود.

دبیر شورای فرهنگی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز با تقدیر از میزبانی استان بوشهر اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی شرکت مدیریت منابع آب ایران در دو حوزه اساسی در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: بخش اول فعالیت ها، توجه به سربازان جبهه آب کشور است و ما باید این باور را داشته باشیم که وظیفه سقایی بالاترین ارزش است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی تنها برگزاری مراسم و مناسبت ها نیست، بلکه آمیخته با تمامی امور سازمانی است و کارمندان باید کار خود را به عنوان یک وظیفه شرعی بدانند.

دبیر شورای فرهنگی شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: دومین حوزه فعالیت ها نیز توجه به فرزندان پرسنل، خانواده ها و دیگر مخاطبان به ویژه با تاکید بر فضای مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: این فعالیت ها باید به زبان مخاطبان و به بیان خودشان انجام شود تا جنبه های ظریف کار فرهنگی در آن رعایت شود.

وی عنوان کرد: کار فرهنگی کار کردن در لحظه ها است و باید در همه ی لحظات فعالیت نمود.

اعضای شورای فرهنگی منطقه 5 شرکت مدیریت منابع آب ایران، صبح امروز پیش از برگزاری نشست خود با حضور در گلزار شهدای بوشهر با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

در پایان این نشست نیز از حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق امام جماعت شرکت آب منطقه ای بوشهر، محمدرضا جهانشاهی دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان بوشهر، خداکرم بارگاهی دبیر شورای فرهنگی شرکت آب منطقه ای بوشهر و مجید رضازاده فرمانده پایگاه مقاومت ساقی کوثر شرکت آب منطقه ای بوشهر تقدیر به عمل آمد.

کد خبر: 888
  تاریخ خبر : 2 آذر 1401
  آخرین به‌روزرسانی : 2 آذر 1401
 روابط
 433