جلسه مدیریت بحران و آمادگی بارندگی برگزار شد

جلسه مدیریت بحران صنعت آب و برق استان بوشهر به منظور بررسی شرایط سامانه بارشی پیش رو و هماهنگی مدیریت سیلاب های احتمالی برگزار شد.

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل  صنعت آب وبرق استان بوشهر در این نشست اظهار کرد: بر اساس صدور هشدارهای پیش آگاهانه اداره کل هواشناسی استان بوشهر، ضروری است تا دستگاه های خدمات رسان از جمله صنعت آب و برق در آمادگی کامل به سر ببرند.

بهمن گشتاسب افزود: این هشدار در سطح نارنجی است و علاوه بر استان بوشهر، استان های همجوار را نیز در بر خواهد گرفت و همین موضوع، احتمال وقوع سیلاب از حوزه های بالادست استان را تشدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای بوشهر با هماهنگی اداره کل هواشناسی استان بوشهر نیز نسبت به پایش جبهه های بارشی و اعلام آخرین وضعیت سامانه فعال به منظور اخذ تصمیمات کارشناسی به هنگام اقدام می نمایند.

رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل  صنعت آب وبرق استان بوشهر خاطرنشان کرد: شرکت های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق نیز به منظور پایداری شبکه های توزیع، اقدامات پیشگیرانه، پایشی و مدیریتی را در دست اقدام دارند.

گشتاسب عنوان کرد: از هم استانی های گرامی نیز تقاضا داریم در زمان بارندگی، از اتراق و تردد در حریم و بستر رودخانه ها، آبراه ها و مسیل ها خودداری نمایند و از ورود به محدوده سازه ها و تاسیسات آبی خودداری نمایند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان بوشهر نیز در این جلسه اعلام کرد: سامانه بارشی پیش رو از عصر امروز فعال و به تدریج شدت آن افزایش خواهد یافت.

زهرا راستگو افزود: حوزه تاثیر این سامانه در استان های جنوبی به ویژه خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام است و تا پایان روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این سامانه به طور تجمعی، 80 الی 100 میلیمتر بارندگی به همراه داشته باشد.

کد خبر: 900
  تاریخ خبر : 13 دی 1401
  آخرین به‌روزرسانی : 13 دی 1401
 روابط
 661