بند محور 10 شبانکاره (شهید حسین محمدی) به بهره برداری رسید

بند محور 10 شبانکاره (شهید حسین محمدی) یکی از پروژه های طرح جامع کنترل سیلاب شبانکاره است که با اعتباری بیش از 170 میلیارد ریال، ظهر امروز به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی، معدود سدهای کشور توسط شرکت‌های خارجی در زمینه طراحی و اجرا ساخته می‌شد.

علی محمدی افزود: به برکت توسعه دانش‌های زیرساختی در چهار دهه اخیر، هم اکنون ایران به صادر کننده تکنولوژی طراحی و ساخت سازه‌های آبی عظیم تبدیل شده است و پیچیده‌ترین عملیات اجرایی سدسازی در جهان توسط متخصصان ایرانی قابل اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر نیز پیش از انقلاب اسلامی تنها دارای یک بند انحرافی بوده است و امروز علاوه بر ۶ سد در حال بهره‌برداری، ۶ سد بزرگ و چندین شبکه آبیاری، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به صورت هم‌زمان توسط شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در حال انجام است.

محمدی تصریح کرد: ارائه این خدمات تنها در سایه امنیت و آرامش کشور که حاصل خون شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع است، قابل انجام می‌باشد و امروز نیز بند محور ۱۰ شبانکاره به یادمان شهید حسین محمدی نام‌گذاری می‌گردد تا ادای دین کوچکی به همه‌ی پدیدآورندگان اقتدار و امنیت ایران اسلامی باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: این بند با حجم مخزن ۳۰۰ هزار مترمکعب، سومین طرح از پروژه‌ای جامع کنترل سیلاب شبانکاره است که به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی افرود: بند محور ۱۰ شبانکاره با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، جلوگیری از بروز آسیب به زیرساخت‌های بخش شبانکاره و تغذیه منابع آب زیرزمینی ساخته شده است.

وی تاکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه ۱۷۰ میلیارد ریال است و محل تأمین آن منابع ملی است.

کد خبر: 910
  تاریخ خبر : 21 بهمن 1401
 روابط
 212