از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه منابع آب استان بوشهر استفاده خواهد شد

استاندار بوشهر در مراس بهره برداری از بند محور 10 شبانکاره (شهید حسین محمدی) با تاکید بر ضرورت توسعه طرح های سد سازی در استان بوشهر، از ضرورت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این حوزه خبر داد.

احمد محمدی‌زاده در این مراسم اظهار کرد: در توسعه زیرساخت‌های حوزه آب در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد اجرای طرح‌های مهمی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 سد بزرگ در استان بوشهر در حال ساخت است و این دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه آب است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی منطقه شبانکاره دشتستان را از نقاط مهم استان بوشهر در عرصه کشاورزی دانست و بیان کرد: در تولید محصولات کشاورزی پرسود و ارزشمند مانند گندم، جو، محصولات غذایی و استراتژیک ظرفیت‌های مهمی وجود دارد.

وی حمایت از بخش خصوصی برای مشارکت در اجرا طرح‌های سدسازی، بند انحرافی، آبخیزداری را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای استحصال روان‌آب‌های ناشی از بارندگی راهی نداریم جز اینکه بخش خصوصی وارد این عرصه شود تا بهره‌برداری بهتری از آب باران داشته باشیم.

محمدی‌زاده با بیان اینکه در منطقه شبانکاره ۳ بند انحرافی سیلاب ایجاد شده است، گفت: این طرح‌ها سبب استحصال آب‌های روان و هدایت به سمت اراضی کشاورزی شده، اما همچنان بخشی از این رواناب ها به دریا تخیله می شود و پتانسیل ذخیره سازی بیشتری در این منطقه وجود دارد.

 

کد خبر: 911
  تاریخ خبر : 21 بهمن 1401
  آخرین به‌روزرسانی : 21 بهمن 1401
 روابط
 318