پیش آزمون طرح داناب استان بوشهر برگزار شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: به منظور سنجش دانش عمومی دانش آموزان در حوزه مسائل آب، پیش آزمون طرح داناب در مدارس استان بوشهر برگزار شد.

عبدالطیف عباسی نژاد اظهار کرد: در اجرای بخش ارزیابی طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)، پیش آزمون این طرح به صورت متمرکز در 5 شهرستان استان بوشهر برگزار شد.

وی افزود: طرح داناب مبتنی بر سازوکاری علمی و آموزشی با هدف افزایش سطح سواد آبی دانش آموزان و معلمان مقطع متوسطه اول در سراسر کشور اجرا می شود.

عباسی نژاد عنوان کرد: استان بوشهر جزو استان های فعال در اجرای طرح داناب است و در سال تحصیلی جاری نیز در چارچوب تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان، معلمان و دانش آموزان مقطع متوسطه اول در تمام شهرستان ها، آموزش های مرتبط با نجات آب را فرا می گیرند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر با اشاره به اینکه اثربخشی این طرح در هر سال تحصیلی پایش می شود اظهار داشت :به منظور سنجش میزان مداخله آموزشی این طرح، دانش آموزان در قالب یک نمونه آماری در 5 شهرستان استان به صورت همزمان در آزمونی با عنوان "پیش آزمون" شرکت کرده اند که در پایان سال تحصیلی نیز مجددا در این آزمون با عنوان "پس آزمون" حضور خواهند یافت.

وی تعامل و مشارکت گسترده سازمان های علمی و آموزشی در فرآیند اجرایی این طرح را از جمله ویژگی های اجرای طرح گسترش سواد آبی استان بوشهر نامید و افزود: با همکاری دبیرخانه طرح گسترش سواد آبی و شرکت آب منطقه ای بوشهر و با مشارکت فعال بنیاد نخبگان استان بوشهر و پژوهشگران حوزه آب، تا کنون کارگاه های آموزشی ویژه ای جهت افزایش حساسیت دانش آموزان و معلمان نسبت به مسائل حوزه آب برگزار شده است.

عباسی نژاد خاطرنشان کرد: در قالب سلسله کارگاه های برگزار شده نیز در هفته اخیر کارگاه آموزشی ویژه شهرستان تنگستان در پژوهسرای فرهنگ شهر اهرم برگزار شد.

وی افزود: این کارگاه با تدریس دکتر جابر مظفری زاده و دکتر مهتا بذرافکن و با تشریح مبانی توسعه پایدار منابع آب و خاک و وضعیت منابع آب و به ویژه آب‌های زیرزمینی کشور و استان و شهرستان تنگستان، تجربه های جهانی و شیوه های آموزش داناب در برخی از کشورها انجام شد.

کد خبر: 915
  تاریخ خبر : 2 اسفند 1401
 روابط
 322