معاون حفاظت اسناد مرکز حراست وزارت نیرو:

حضور بانوان در دولت، مهر تاییدی بر توسعه یافتگی کشور است

معاون حفاظت اسناد، آموزش و برنامه ریزی مرکز حراست وزارت نیرو گفت: از مهم ترین معیارها جهت سنجش توسعه یافتگی یک کشور میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا می باشند.

مهتاب آقاحاجی چهارشنبه ۱۰ اسفند در اولین نشست هم اندیشی بانوان حراست صنعت آب کشور در بوشهر اظهار کرد: هنوز در برخی کشورها زنان نتوانسته اند به نقش خود در مدیریت همچنین تاثیرگذاری مناسب در جامعه دست پیدا کنند و حاکمیت ها نیز به نفع زنان عمل نمی کنند.
وی با اشاره به جهاد تبیین تاکید کرد: جهاد تبیین پایه بصیرت افزایی بوده و بصیرت و دانایی از عوامل سعادت اجتماعی می باشد.
معاون حفاظت اسناد، آموزش و برنامه ریزی مرکز حراست وزارت نیرو تصریح کرد: با تاکید به عوامل مادی نمیتوان جامعه امیدوار به توسعه باشد و تعالی انسان ها و کاهش نابرابری ها را باید در نظر گرفت.
وی گفت: اخلاق، معنویت و سعادت ابدی مهمترین بعد زندگی زن است که در دنیای امروز کمتر به چشم می آیند.
آقاحاجی درباره نحوه زندگی در جامعه اسلامی بیان کرد: در تفکر جامعه اسلامی باید در جهت رسیدن به سبک زندگی فاطمی تلاش کرد،همانطور که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی الگوی زنان باید شیوه زندگی حضرت فاطمه باشد نه الگوی غربی.
معاون حفاظت اسناد، آموزش و برنامه ریزی مرکز حراست وزارت نیرو مطرح کرد: اشتباه بزرگ این است برخی افراد تصور میکنند، تربیت افراد صرفا در جامعه شکل می گیرد، در حالی که تربیت افراد در خانواده شکل گرفته و دشمن با شعار زن، زندگی و آزادی به دنبال مخدوش کردن تربیت خانواده است.
وی خاطر نشان کرد:جایگاه اجتماعی زنان از دیدگاه رهبری همانطور که باید و شاید در جامعه ترسیم نشده، جریان های غربی و فمنیستی نیز برخلاف ادعاهای خود نتوانسته اند جایگاه واقعی زن را ترسیم کنند.
آقاحاجی در پایان با اشاره به سخن رهبری گفت:زنان باید به خودباوری برسند و شخصیت واقعی خود را نمایان کنند، یعنی شخصیتی که تحمیلی نیست و حقیقتی است که زیر پوشش های گوناگون مخفی نگاه داشته شده است‌.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد:وجود ۵۰ شرکت دانش بنیان در استان بوشهر با ریاست و مدیرعاملی بانوان نشان از نقش تاثیرگذار بانوان در مشارکت دولت مردمی است‌.
رقیه زنگنه نژاد افزود: استان بوشهر در سال های اخیر دستاوردهای بزرگی در حوزه مدیریت منابع آب داشته است که با همکاری همه جانبه وزارت نیرو همراه بوده است‌.
وی افزود: مسروریم که نگاه ویژه حوزه حراست مدیریت منابع آب ایران به جایگاه زنان بسیار ارزشمند است و برگزاری این نشست با وجود بانوان توانا و اثرگذار قابل تقدیر است.
زنگنه نژاد درباره نقش آفرینی بانوان تصریح کرد: فعالیت بانوان در پست های مدیریتی و حراستی کشور از برکات انقلاب اسلامی ایران است که زنان می توانند با وجود فرصت های برابر برای تحصیل،اشتغال و دیگر عرصه ها در کشور نقش آفرینی کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر عنوان کرد:در استان بوشهر پیش از نقلاب درصد سواد آموزی بانوان کمتر از ۳۰درصد بوده و اکنون قریب به ۹۹درصد باسوادی در حوزه بانوان را در استان بوشهر شاهد هستیم.
زنگنه نژاد با اشاره به نقش اصلی بانوان در اجتماع خاطر نشان کرد:مسیر پیشرفت و ترقی بانوان در اجتماع با حفظ نقش اصلی آنان که مادری و همسری و تلاش دارند که به بهترین نحو آن را عملی سازند،صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: زن در جمهوری اسلامی با آزادی اندیشه و عمل وارد جامعه شده است و هیچ منعی برای فعالیت او در جامعه وجود ندارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تاکید کرد: پیش از انقلاب در استان بوشهر هیچ پزشک زنی وجود نداشت و امروز بیش از ۷۰۰ پزشک زن که اکثرا بومی هستند در سطح عمومی و تخصصی در استان فعالیت می کنند.
زنگنه نژاد درباره نقش مهم همسری در کانون خانواده افزود: در کنار بسترهایی که برای فعالیت بانوان باید فراهم شود،مطابق با بیانات مقام معظم رهبری تاکید بر نقش همسری و مادری است که حفظ حریم خانه و خانواده را بر عهده دارد‌ و بانوان خانه دار را طبق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی باید زن خانواده دار نامید.
وی در حوزه کارکنان دولت در استان بوشهر گفت:قریب به ۵۰درصد کارکنان دولت در استان بوشهر را بانوان تشکیل می دهند و بیش از ۶۰ درصد معلمان استان در تمامی مقاطع بانو هستند، همچنین ۱۳۰ بانو در حوزه هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر درباره نقش بانوان حراست آب کشور تصریح کرد:مسئولیتی که شما بانوان در حوزه حراست بر عهده دارید ؛بسیار مسئولیت سنگین و مهمی است که بر کسی پوشیده نیست و حرکت مجاهدانه شما قابل تقدیر است.

 

کد خبر: 922
  تاریخ خبر : 10 اسفند 1401
 روابط
 259