پیشرفت رضایت بخش سدهای استان بوشهر

وزیر نیرو در بازدید از سد مخزنی باغان استان بوشهر گفت: آبگیری دو سد در سفر امروز ریاست جمهوری و تکمیل طرح‌های در دست اجرا مشکلات حوزه آب این استان را رفع می‌کند.

علی اکبر محرابیان اظهار کرد: طرح‌های متعددی امروز به بهره‌برداری رسیده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سد باغان است.

وی افزود: سد باغان یکی از طرح‌های مهم در استان بوشهر است که تخصیص شرب، صنعت و کشاورزی دارد.

این سد با جلوگیری از سیلاب‌های مخرب منطقه، آب در زمان مناسب برای مصارف مختلف رهاسازی می‌کند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این سد، اجرا شدن طبق برنامه زمانبندی پیش‌بینی شده است، به طوری که در سفر قبلی ریاست جمهوری در سال گذشته پیشرفت ۵۰ درصدی داشته و امروز به مرحله آبگیری رسیده است.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر افزود: سد دالکی و دیگر طرح‌های استان بوشهر نیز با سرعت مناسبی پیش می‌رود و تنش‌های آبی استان بوشهر با اجرای این پروژه‌ها رفع خواهد شد.

محرابیان خاطرنشان کرد: دیگر سدی که امروز آبگیری شده، سد اخند است که در نوع خود اهمیت بسیار بالایی دارد.

وزیر نیرو افزود: این سد از بروز خسارات سیلاب‌های ورودی به شهرستان عسلویه و تأسیسات نفت و گاز جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: سد دالکی نیز یکی پروژه های بزرگ استان بوشهر است و روند پیشرفت مطلوبی دارد. این سد در سفر قبلی رییس جمهور به استان بوشهر ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امروز ۴۵ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم در سفر بعدی رییس جمهور این سد نیز آبگیری شود.

وزیر نیرو بارندگی های استان بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بارندگی‌ها در استان بوشهر ۴۰ درصد بیش از مقدار میانگین نرمال این استان بوده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و سال آبی خوبی داشته باشیم.

محرابیان افزود: میزان ذخیره‌سازی سدهای کشور حدود ۴۹ درصد است که این رقم، اندکی بیش از میزان ذخیره سال گذشته در زمان مشابه است.

وی ابراز امیدواری کرد: پیش بینی می‌شود با ذوب شدن برف‌ها و ذخایر فعلی، موجودی سدها بیشتر شود. اگرچه در حال حاضر در فصل بارش هستیم و در اسفند و بهار نیز به بارندگی‌ها امید داریم.

محرابیان تاکید کرد: البته بارندگی در برخی از شهرها کمتر از میزان نرمال است و با تکمیل طرح‌ها و مدیریت مصرف، بتوانیم شرایط را به طور مطلوبی پشت سر بگذاریم.

کد خبر: 927
  تاریخ خبر : 12 اسفند 1401
 روابط
 401