پیام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر به مناسبت روز جهانی آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر به مناسبت دوم فروردین (روز جهانی آب) پیامی صادر کرد.

وجعلنا من الما کل شی حی 

و از آب هر چیزی را زنده گردانیدیم 

 

همه ساله، ۲۳ ماه مارس به عنوان روز جهانی آب نامیده می‌شود. این روز نمادین، فرصتی برای یادآوری اهمیت آب در زندگی مردم جهان است.

برای پاسداشت آب در سرزمین کهن ایران، تلاش‌های زیادی صورت گرفته و در حال انجام است. از سازه های ابی-باستانی سیراف و جم تا سدهای مدرن رییسعلی دلواری و خاییز، بخشی از تلاش‌ها در ادوار مختلف برای مواجهه مناسب با مسئله‌ی کم آبی است.

اما برای توسعه پایدار به چیزی فراتر از اقدامات سازه‌ای و حفاظتی در حکمرانی آب نیاز داریم. همان‌طور که شعار روز جهانی آب در سال ۲۰۲۳ تاکید دارد، به «شتاب در تغییر برای حل بحران آب» نیازمندیم.

این بدان معنی است که فرصت تغییر الگوهای مصرف در بخش‌های مختلف از جمله شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات هنوز باقی است و می‌توانیم به اصلاح روش‌های مصرف به نجات آب کمک کنیم.

اما از سوی دیگر به شتاب‌بخشی در فرآیند این تغییرات نیاز داریم. فرصت‌سوزی و فراموش‌کردن اهمیت آب، می‌تواند به خشکسالی دائمی و تخریب غیرقابل بازگشت منابع آب تبدیل شود.

یادمان باشد، عملکرد هر کدام از ما به عنوان شهروند، کشاورز، صنعتگر، دانش‌آموز و دانشجو می‌تواند قدمی کوچک اما اقدامی بزرگ در مسیر نجات آب باشد.

کد خبر: 930
  تاریخ خبر : 2 فروردین 1402
 روابط
 493