بخشی از چاه‌های آب حفر شده قبل از سال ۸۵ در استان بوشهر مجوزدار می‌شوند

معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: براساس دستورالعمل‌ها بخشی از چاه‌های فعال کشاورزی حفر شده قبل از سال ۱۳۸۵ در این استان تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر به نقل از ایرنا، عبدالطیف عباسی نژاد افزود: بر اساس دستورالعمل تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه و بنا به بررسی‌های انجام شده در شورای حفاظت از منابع آب استان، چاه‌های فرم یک حفر شده قبل از سال ۱۳۸۵ در محدوده‌های مطالعاتی دشت پلنگ، مند، اهرم، جم و ریز، دلوار و بوشهر مشمول این طرح می‌شوند.

وی بیان کرد: برخی از این شرایط مانند فعال بودن چاه، کاربری کشاورزی، احداث قبل از سال ۸۵ و شرایط دیگر از جمله مواردی است که بهره‌برداران از این چاه‌ها باید در نظر گیرند.

عباسی‌نژاد از همه بهره‌برداران چاه‌های فرم یک فاقد پروانه مناطق یاد شده که این شرایط را دارند خواست تا به اداره‌های منابع آب شهرستان‌های مذکور مراجعه کرده و فرایند قانونی را طی کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: در زمان حاضر هشت هزار حلقه چاه فاقد پروانه در استان شناسایی شده که از این شمار یک هزار و ۸۲۳ حلقه چاه فرم یک (چاه‌هایی که قبل از سال ۸۵ حفر و در سامانه ثبت شده اند) هستند.

وی شمار چاه‌های "فرم پنج" (محفوره قبل از سال ۱۳۸۵ و شناسایی نشده) را پنج هزار حلقه و چاه‌های غیرمجاز حفر شده بعد از سال ۸۵ را یک هزار و ۱۰۰ حلقه عنوان کرد.

به گفته عباسی نژاد با صدور پروانه برای چاه‌های غیر مجاز زمینه نصب کنتور، کنترل برداشت آب و برخورداری از تامین سوخت، برق دار کردن و تسهیلات را از جمله دیگر مزایای مجوزدار شدن چاه‌ها عنوان کرد.

وی بیان کرد: این فرآیند برای سایر محدوده های مطالعاتی استان نیز در حال طی شدن مراحل قانونی است و به محض گرفتن مصوبه‌های لازم، به اطلاع بهره برداران می‌رسد.

کد خبر: 933
  تاریخ خبر : 22 فروردین 1402
 روابط
 410