آبیاری بیش از 1 میلیون و 200 هزار اصله نخل در دشتستان انجام می شود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: رهاسازی آب از سد رییسعلی دلواری به منظور آبیاری بیش از 1 میلیون و 200 هزار اصله نخل تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش و کلل در حال انجام است.

عبدالطیف عباسی نژاد گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی نمایندگان کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی، آبیاری 7700 هکتار از محدوده تحت پوشش شبکه های آبیاری پایاب سد رییسعلی دلواری در محدوده آبپخش و کلل از 23 فروردین سال جاری آغاز شده و در حال انجام است.

وی افزود: رهاسازی آب جهت تامین نیازهای کشاورزی و در عرصه ای به وسعت 1 میلیون و 200 هزار اصله نخل، تا پیش از فصل برداشت محصول ادامه خواهد داشت.

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: تکمیل آبیاری شبکه شبانکاره نیز به صورت مستمر در حال انجام است و تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید.

عباسی نژاد عنوان کرد: عمده محصولات شبکه آبیاری و زهکشی شبانکاره بر اساس الگوی کشت مصوب سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر است.

وی با اشاره به اهمیت تامین حقابه های محیط زیستی تصریح کرد: حقابه های محیط زیستی پایین دست سد رییسعلی دلواری در رودخانه شاپور، رودخانه حله و تالاب حله به عنوان اولویت اول رهاسازی آب و متناسب با حجم ذخیره مخزن سد انجام شده و در طول سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: علیرغم وقوع بارندگی های نرمال در سال آبی جاری و بهبود وضعیت ذخیره مخزن سد رییسعلی دلوار نسبت به سنوات گذشته، رعایت الگوی مصرف و بهره برداری بهینه در بخش کشاورزی به عنوان یک ضرورت همیشگی در دستور کار این شرکت قرار دارد و امید است بهره برداران محترم نیز با آگاهی نسبت به شرایط منابع آبی در سال های گذشته و توجه به پیش بینی های انجام شده، نسبت به این مهم اهتمام ورزند.

این گزارش می افزاید: سد رییسعلی دلواری تامین کننده اصلی آب بخش زراعت و کشاورزی شهرستان دشتستان است و در خشکسالی های دهه اخیر نقش مهمی در جلوگیری از وقوع خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان ایفا کرده است.

کد خبر: 936
  تاریخ خبر : 11 اردیبهشت 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 11 اردیبهشت 1402
 روابط
 271