ضرورت تکمیل پروژه سد دالکی دشتستان به‌عنوان بزرگترین سازه آبی استان بوشهر

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مهم دشتستان تأمین آب در بخش‌های شرب و کشاورزی است، گفت: سد دالکی یکی از پروژه‌های مهم در این حوزه است که تسریع در تکمیل آن یکی از خواسته‌های مردم است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر به نقل از تسنیم، ابراهیم رضایی در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آخرین وضعیت پروژه سد دالکی را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: سد دالکی در شهرستان دشتستان یکی از پروژه‌های مهم استان بوشهر محسوب می‌شود که تکمیل آن سبب رونق اقتصاد و کشاورزی می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم آبی یکی مشکل عمده و دیرینه مردم دشتستان است تصریح کرد: تکمیل سد دالکی زمینه پایداری مشاغل بخش کشاورزی در بیش از 13 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان دشتستان را فراهم می‌کند.

وی پیشرفت فیزیکی سد دالکی را مورد اشاره قرار داد و خواستار تسریع در تکمیل این سد دالکی و تأمین اعتبارات لازم بر اساس مصوبات شد.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر حل مشکل بیکاری را یکی دیگر از مزیت‌های تکمیل سد دالکی دانست و بیان کرد: تأمین آب نخیلات و ساماندهی مشکلات مربوط به خرما از موارد مهم تکمیل سد دالکی است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تکمیل سد دالکی در حل مشکلات کشاورزان و رونق اقتصادی تصریح کرد: بیش از 2 میلیون اصله نخل و کشاورزان منطقه دشتستان در انتظار تکمیل سد دالکی هستند.

رضایی اضافه کرد: سد دالکی به عنوان بزرگترین پروژه تأمین آب استان بوشهر است نیاز به توجه ویژه برای تکمیل آن است.

کد خبر: 938
  تاریخ خبر : 12 اردیبهشت 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 28 اسفند 1402
 روابط
 270