جشنواره دانش آموزی داناب برگزار شد

همزمان با رو به اتمام بودن سال تحصیلی جاری، دانش آموزان بوشهری در قالب جشنواره ای به ارائه آموخته های خود در حوزه افزایش سواد آبی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، در این رویداد که با حضور جمعی از معاونین و مدیران اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه ای بوشهر برگزار شد، دانش آموزان دبیرستان حجاب بوشهر درس آموخته های خود در حوزه صیانت از منابع آب را به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه دادند.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای بوشهر در این رویداد اظهار کرد: یکی از محدودیت های اقلیمی سرزمین ایران، محدودیت منابع آب می باشد که آن هم متاثر از میزان بارش و تبخیر این سرزمین نسبتا خشک است.

 جابر مظفری زاده افزود: پیشینیان ما با آگاهی نسبت به این محدودیت ها و با استفاده از خلاقیت و هنر ایرانی، نوآوری ها و ابداع های متعددی را مانند سیستم آبی گلوکلات ایجاد نموده اند و توانسته اند حداکثر بهره وری را از منابع آب و خاک داشته باشند و نیاز آبی مصارف مختلف کشاورزی و شرب خود را بر اساس باران سالانه و بدون آسیب به منابع آب زیرزمینی، تامین نماید.

 وی خاطرنشان کرد: تاریخ، علم درس آموزی از پیشینیان است و نیاز است که ما به عنوان میراث داران این سابقه درخشان ضمن حفاظت از منابع آب، میزان مصرف خود را بر اساس میزان آب موجود در هر منطقه تنظیم کنیم و بتوانیم حداکثر بهره وری را از این منبع ارزشمند داشته باشیم.

مظفری زاده افزود: ضروری است تا ضمن سازگاری با اقلیم و جلوگیری از اضافه برداشت به ویژه چاه های کشاورزی یا حفر چاه های غیرمجاز، مانع از خشک شدن سفره های آب زیرزمینی و فرونشست و بیابان زایی در سرزمین مان گردیم.

وی عنوان کرد: رسیدن به این هدف نیازمند افزایش آگاهی جمعی در حوزه آب می باشد و بهترین سفیران نشر دهنده این دانش و آگاهی، دانش آموزان و معلمین ارزشمند هستند.

در بخش دیگری از این رویداد که با همت کادر مدیریت و دبیران دبیرستان حجاب بوشهر برگزار گردید، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر و همچنین دانش آموزان این دبیرستان به ارائه گزارش و مقالات پرداختند.

 

کد خبر: 942
  تاریخ خبر : 12 اردیبهشت 1402
 روابط
 326