تعمیرات اساسی تجهیزات هیدرومکانیکال سد رییسعلی دلواری انجام شد

به منظور حفاظت و افزایش عمر مفید سد رییسعلی دلواری، مجموعه تعمیرات و مانورهای مربوط به تاسیسات هیدرومکانیکال این سد به انجام رسید.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: یکی از الزامات حفاظت و صیانت از سرمایه گذاری های انجام شده در تاسیسات صنعت آب و برق، انجام تعمیرات و بازسازی های دوره ای این تاسیسات است.

رضا چویلی افزود: این مجموعه اقدامات باعث حفظ کارایی مطلوب و عملکرد مناسب تاسیسات در طول دوره بهره برداری می گردد.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته عملیات مرمت و بازسازی اساسی تجهیزات هیدرومکانیکال سد رییسعلی دلواری در بخش های دریچه های تخلیه رسوب، سیستم آبیاری و تونل های آب بر آغاز شده است.

چویلی افزود: با توجه به در حال بهره برداری بودن سد رییسعلی دلواری و انجام همزمان دوره های آبیاری اراضی پایاب این سد، فرآیند تعمیر و نگهداری با پیچیدگی های فنی متعددی روبرو است و این انجام صحیح این امر، مستلزم برنامه ریزی دقیق و اجرای هوشمندانه می باشد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در این پروسه، اجرای موفقیت آمیز "تست تر" و کنترل عملکرد و مانور دریچه های سرریز جانبی سد است.

چویلی اضافه کرد: تست تر دیرچه های سرریز جانبی، برای نخستین بار از شروع بهره برداری سد رییسعلی دلواری (سال 1385) و توسط کارشناسان شرکت آب منطقه ای بوشهر انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت کارایی موثر دریچه های سرریز جانبی سد رییسعلی دلواری گفت: مهم ترین نقش سرریز های دریچه دار جانبی، واکنش سریع در برابر سیلاب های احتمالی است و با توجه به آبگیری نسبتا مناسب سد رییسعلی دلواری، انجام این مانور الزام آور بوده است.

کد خبر: 943
  تاریخ خبر : 18 اردیبهشت 1402
 روابط
 345