در پاسخ به یک مطالبه دیرینه؛

عملیات لایروبی زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی شهرستان دشتستان آغاز شد.

۴۴ کیلومتر از زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشتستان لایروبی می‌شود

استاندار بوشهر در مراسم شروع عملیات لایروبی زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشتستان اظهار کرد: بزرگ‌ترین سدهای استان بر رودخانه‌های شاپور و دالکی قرار گرفته‌اند و فرصت مناسبی برای ایجاد یک اقتصاد پایدار ایجاد کرده‌اند.

احمد محمدی‌زاده افزود: عملیات لایروبی شبکه‌های زهکشی شهرستان دشتستان و همچنین در حوزه بند بصری و روستاهای حاشیه رودخانه بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده انجام می‌شود.

وی با اشاره نتایج تحقیقات انجام شده بر زهکش موزین که بخشی از آب زهکش وارد آن می‌شود، تصریح کرد: این تحقیقات نشان داد که می‌توان از این آب تولید جلبک کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز افتخار پاسخگویی به یکی از مطالبات دیرینه مردم شهرستان دشتستان را در قالب شروع عملیات لایروبی زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی این شهرستان داشتیم.

وی افزود: این زهکش‌ها در حدود بیست سال اخیر لایروبی نشده بودند و باعث بروز اختلال در روند مطلوب آبرسانی و زهکشی می‌شده است.

علی محمدی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در فاز اول سه زهکش اصلی بخش آبپخش تا پیش از دهه فجر لایروبی خواهد شد و در ادامه عملیات اجرایی سایر شبکه‌های زهکشی این شهرستان نیز طبق برنامه تعیین شده ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: این شبکه‌های زهکشی، با جمع آوری آب باقی‌مانده از آبیاری، آن را به بخش حله و تالاب حله هدایت می‌کنند‌.

نخستین فاز شامل لایروبی ۴۴ کیلومتر از زهکش‌ها است و با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و اعتبارات شهرستانی انجام می‌شود.

محمدی گفت: بزرگترین افتخار کارکنان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، خدمت به مردم دیاری است که با نام شهید کرامت و دیگر شهدا مزین شده است و بر خود واجب می‌دانیم این پروژه را به بهترین نحو به انجام برسانیم.

در پایان این مراسم، عملیات لایروبی زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشتستان با دستور مادر سردار شهید غلامرضا کرامت آغاز شد.

کد خبر: 946
  تاریخ خبر : 21 اردیبهشت 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 21 اردیبهشت 1402
 روابط
 339