نیازمند تحولی بزرگ در حوزه کشاورزی هستیم

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در مراسم شروع عملیات لایروبی زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی شهرستان دشتستان بر ضرورت بهبود شرایط اقتصاد و آب در عرصه کشاورزی تاکید کرد.

ابراهیم رضایی صبح پنجشنبه در مراسم شروع عملیات لایروبی زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشتستان اظهار داشت: این کار بسیار ارزشمند است و قدردان تلاش همه عزیزان هستیم.

ابراهیم رضایی با تقدیر از از مدیران شرکت آب منطقه‌ای و فرماندار دشتستان برای اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: لایروبی شبکه‌های آبیاری و زهکشی امری بسیار ارزشمند است و قدردان تلاش همه عزیزان هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی نیاز به یک انقلاب است تا از شیوه سنتی و کم بازده خارج شویم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح‌های آبیاری نوین را یکی از اقدامات مهم برای بهبود حوزه کشاورزی دانست و ادامه داد: در حوزه فروش و بازاریابی محصول نیز باید تلاش‌های جدی‌تری صورت گیرد.

رضایی با بیان اینکه اجرای عملیات لایروبی زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشتستان یکی از مطالبات همیشگی مردم بوده است افزود: امیدواریم شاهد تکمیل این طرح و به ثمر رسیدن آن باشیم.

 

فرماندار شهرستان دشتستان نیز در این نشست گفت: مردم دشتستان از دیرباز در حوزه کشاورزی فعالیت داشته‌اند و زیرساخت‌هایی از گذشته در حوزه کشاورزی دشتستان فراهم شده بود ولی به خاطر برخی بی‌توجهی‌ها شبکه‌های آبیاری و زهکشی به خوبی نگهداری نشده است.

احمد بنافی با تقدیر از استاندار بوشهر و نماینده دشتستان در مجلس خاطرنشان کرد: همه اراده‌ها یک جا جمع شده است تا یک کار جهادی در حوزه زهکشی‌های دشتستان را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه زه‌آب ۲ میلیون اصله نخل توسط این شبکه‌ها جمع‌آوری می‌شود افزود: لایروبی این کانال‌های زهکشی نقش مهمی را در بهبود کمیت و کیفیت کشاورزی در این منطقه خواهد داشت.

بنافی خاطرنشان کرد: شاهد یک روحیه جهادی در حوزه مدیریت آب منطقه‌ای استان بوشهر هستیم که با شناسایی مشکلات می‌توانیم اقدامات اساسی را برای رفع مشکلات داشته باشیم.

کد خبر: 947
  تاریخ خبر : 21 اردیبهشت 1402
 روابط
 393