تقدیر رییس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر

مهرزاد احسانی در بازدید از تأسیسات آبی استان بوشهر از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در طرح تجهیز نقاط به ابزارهای اندازه گیری و کسب رتبه اول کشور در این حوزه تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، رییس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور در سفر دو روزه خود به استان بوشهر به بازدید از شبکه‌های آبیاری و زهکشی آبپخش و شبانکاره و همچنین سد رییسعلی دلواری پرداخت.

مهرزاد احسانی همچنین به صورت میدانی عملکرد مرمت و بازسازی شبکه‌های آبیاری و تعمیرات و نگهداری تاسیسات آبی را مورد بررسی قرار داد.

وی با تقدیر از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در طرح تجهیز نقاط به ابزارهای اندازه گیری، کسب رتبه اول کشور این شرکت را در گزارش سال ۱۴۰۱ و شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ را نشان از فعالیت سازنده این حوزه نامید.

احسانی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح اصلاح شیوه‌های آبیاری نخیلات از غرقابی به روشهای مدرن، از پیگیری جذب اعتبارات ملی برای این پروژه خبر داد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز اظهار کرد: لایروبی زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشتستان، تعمیرات سامانه انتقال شبکه آبیاری شبانکاره و تعمیرات تجهیزات هیدرومکانیکال سد رییسعلی دلواری به عنوان طرح‌های مهم بهره‌برداری از منابع آب استان بوشهر محسوب می‌شوند.

عبدالطیف عباسی‌نژاد گفت: عملیات لایروبی زهکش های شبکه آبپخش با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در حال انجام است و طبق برنامه قبلی، تا ماه آینده به اتمام رسد.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌های احتمالی، مانور دریچه تخلیه کننده تحتانی سد رییسعلی دلواری نیز انجام شد و این سد آمادگی لازم در برابر سیلاب های احتمالی بالادست را دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: ساماندهی آبراه‌های شهر برازجان به عنوان طرحی مهم در کاهش خسارات سیلاب به طور مستمر پایش و پیگیری می‌شود.

کد خبر: 1004
  تاریخ خبر : 28 آبان 1402
  آخرین به‌روزرسانی : 28 آبان 1402
 روابط
 268