سد دشت پلنگ اثرات خشکسالی را کاهش می دهد

استاندار بوشهر در بازدید از سد دشت پلنگ شهرستان دشتی گفت: این سد با جلوگیری از تخلیه سالانه 72 میلیون مترمکعب رواناب به دریا، موجب رونق اشتغال کشاورزی در شهرستان دشتی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، احمد محمدی زاده اظهار کرد: سدها، آبشیرینکن ها و دیگر پروژه های حوزه آب در استان بوشهر طی ۲ سال اخیر با سرعت قابل توجهی در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: خشکسالی های طولانی مدت باعث تحت تاثیر قرار گرفتن اشتغال بخش زیادی از مردم شهرستان دشتی در حوزه کشاورزی شده است که با آبگیری سد دشت پلنگ، حجم قابل توجهی از آب به صورت برنامه ریزی شده در اختیار بخش های مختلف قرار خواهد گرفت.

استاندار بوشهر با اشاره به تامین منابع مالی این پروژه گفت: اعتبار این سد از طریق فاینانس خارجی به میزان 325 میلیون یوان در حال تامین است که 85 درصد از آن توسط سرمایه گذار و 15 درصد توسط کارفرما تامین خواهد شد.

محمدی زاده عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی سد دشت پلنگ در حال حاضر ۳۷ درصد ارزیابی می شود و این سد سال آینده به مرحله آبگیری خواهد رسید.

سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی استان بوشهر با حجم مخزن 150 میلیون مترمکعب در حال ساخت است. این سد تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت در منطقه را بر عهده خواهد داشت.

کد خبر: 1022
  تاریخ خبر : 30 دی 1402
 روابط
 207