شیرجه ای به عمق خطر

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: شنا کردن در تاسیسات آبی امری بسیار پرخطر است و همواره احتمال بروز حوادث جبران ناپذیری از جمله غرق شدگی به همراه دارد.

عبدالطیف عباسی نژاد گفت: ساختار فیزیکی شبکه های آبیاری و زهکشی و آبی که در آن جریان دارد مختص مصارف کشاورزی و خدمات است، اما برخی افراد برای کمی خنک شدن و تفریح در این شبکه‌های آبیاری شنا می‌کنند و جان خود را به خطر می‌اندازند به گونه‌ای که در سال گذشته چندین نفر جان خود را به دلیل غرق شدگی در این مناطق دست دادند.
وی عنوان کرد: این شبکه‌ها بر پایه اصول مهندسی آبیاری و زهکشی طراحی شده است و با توجه به نیازهای منطقه در بعضی از نقاط با افزایش سرعت و ارتفاع، باعث ناآرام شدن جریان آب می گردد و به هیچ عنوان شرایطی ایمن برای شنا کردن را ندارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد آب با دبی های متفاوت که منجر به ایجاد جریان های قوی می گردد و همچنین شیب تند و لیز بودن دیواره های کانال های آبیاری، این سازه ها را به نقاطی کاملا خطرساز و ممنوعه جهت شنا و آبتنی تبدیل ساخته است و در صورت بروز حادثه، امکان امداد رسانی برای امدادگران نیز بسیار دشوار خواهد بود
عباسی نژاد افزود : متاسفانه در فصل گرم سال شماری از هم استانی ها با بی توجهی نسبت به خطرات، هشدارها و حتی در کنار تابلو‌های نصب شده "شنا ممنوع"، در این تاسیسات شنا می‌کنند و حتی برخی از شناگران حرفه‌ای نیز در این شبکه‌ها گیر افتاده و جان خود را از دست می‌دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به تجارب تلخ گذشته و خطرات بالای شنا کردن در مناطق غیر ایمن، از هموطنان گرامی به ویژه هم استانی های عزیز خواهشمندیم از شنا کردن در شبکه های آبیاری، بندهای انتقال آب، سایر تاسیسات آبی و رودخانه ها پرهیز کنند.

کد خبر: 1069
  تاریخ خبر : 11 تیر 1403
 روابط
 133