صیانت از منابع آب وظیفه ای همگانی است

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: آب یکی از انفال عمومی است و صیانت از آن وظیفه ای همگانی محسوب می شود.

مهدی مهرانگیز در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: امروزه همه وظیفه دارند در صیانت از منابع آب تلاش کنند و دستگاه قضایی نیز از این منبع ارزشمند برای استفاده عموم مردم حفاظت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: همواره یکی از بخش های مهم در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال، مباحث پیرامون حوزه آب است و عزمی جدی در مسیر رفع چالش های تامین و توزیع آب استان بوشهر وجود دارد.

رییس کل دادگستری استان بوشهر با تقدیر از تلاش های صنعت آب استان بوشهر گفت: در سنوات اخیر اقدامات مطلوبی در حوزه توسعه منابع آب استان بوشهر انجام شده است و این اقدامات تا رفع کامل مشکلات آب بوشهر باید ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای قوه قضاییه عنوان کرد: حساسیت ویژه دستگاه قضایی استان بوشهر در حوزه آب موجب جلوگیری از تضییع بیت المال و افزایش حکمرانی توزیع عادلانه آب در سطح استان شده است.

علی محمدی افزود: کاهش بارندگی ها در سالیان اخیر به ویژه خشکسالی دو دهه گذشته، فشار بر منابع آب را دو چندان نموده است و این امر در پاره ای از موارد منجر به بروز تخلفاتی همچون حفر چاه های غیرمجاز یا انتقال غیرمجاز آب می گردد.

وی با اشاره به طرح های سدسازی و تامین آب در استان بوشهر گفت: هم اکنون در تمامی نقاط دارای پتانسیل استان در شهرستان های عسلویه، جم، دشتی، تنگستان، گناوه و دشتستان طرح های در حال ساخت یا مطالعاتی وجود دارد و افق روشنی پیش روی تامین آب استان بوشهر قرار دارد.

کد خبر: 1070
  تاریخ خبر : 12 تیر 1403
 روابط
 117