عملکرد مثبت اداره منابع آب شهرستان جم در هفته صرفه جویی در مصرف آب

رییس اداره منابع آب شهرستان جم و ریز گفت: با توجه به اینکه از یکم الی هفتم تیر ماه هر سال به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده، اقدامات مثبتی در برخورد با متخلفان به منابع آب صورت پذیرفت تا مجدداً اهمیت آب و ضرورت صرفه جویی در مصرف آن به بهره برداران متذکر و یادآوری شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، مهندس مهرداد دنیادیده در گفتگویی ضمن گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب و لزوم پرهیز از اسراف و استفاده بهینه از این منابع اظهار داشت: هفته صرفه جویی در مصرف آب، فرصت مناسبی است تا بهتر و بیشتر به اهمیت جایگاه و نقش آب، این عنصر بدون جایگزین طبیعت توجه نماییم.

وی به اقدامات مستمر در برخورد با متخلفان به عرصه منابع آب اشاره کرد و افزود: در ادامه اجرای پروژه انسداد چاههای غیر مجاز در روز گذشته یک حلقه چاه که بصورت غیر مجاز حفر شده و مورد بهره برداری قرار گرفته بود پس از طی مراحل قضایی مسلوب المنفعه گردید که با پر کردن آن، حدود 21 هزار متر مکعب در سال در برداشت از منابع آب از آبخوان منطقه صرفه جویی خواهد شد.

دنیادیده تاکید کرد: همچنین 3 فقره حکم قضایی در خصوص جمع آوری ادوات و منصوبات برداشت غیر مجاز از منابع آب سطحی اجرا شد.

رییس اداره منابع آب شهرستان جم و ریز به برداشت بی رویه از معادن شن و ماسه نیز اشاره کرد، و گفت: در پی گزارش گروه گشت و بازرسی، عملیات برداشت مصالح از رودخانه ریز توسط یکی از سنگ شکن ها، که در حال حاضر فاقد مجوز قانونی بوده تا زمان تعیین تکلیف، متوقف گردید.

دنیادیده در پایان اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب یک فرهنگ و چه خوب است همه ما ضمن ملزم کردن خود به رعایت این فرهنگ اساسی، آن را به کودکان خود بیاموزیم و در مدیریت مصرف بهینه منابع آب مشارکت همگانی داشته باشیم.

کد خبر: 241
  تاریخ خبر : 4 تیر 1396
 روابط
 961