برگزاری جلسه تودیع و معارفه رییس اداره منابع آب شهرستان کنگان

با حضور فرماندار شهرستان کنگان، مدیران و معاونین شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، جلسه تودیع و معارفه رییس جدید اداره منابع آب شهرستان کنگان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در ابتدای این جلسه مدیرعامل این شرکت گزارشی از وضعیت منابع آب این شهرستان به حاضران ارائه کرد.

مهندس شاهپور رجائی در ادامه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر دریا، ساماندهی برداشت آب دریا توسط شرکتها و موسسات، جلوگیری از اضافه برداشتها و نیز حفر چاههای غیر مجاز را از مهمترین اولویت ها و برنامه های مدیریت منابع آب استان در این شهرستان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در سه شهرستان گناوه، کنگان و جم با پدیده دریا خواری مواجه هستیم و در خصوص آزاد سازی این مکانها، اقدامات بزرگی در سه شهرستان مذکور صورت گرفته که متخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی سامانه ساماب را یکی از مهمترین و قویترین نرم افزارهای مربوط به حوزه حفاظت و بهره برداری دانست و اظهار داشت: بزودی زیرساختهای اجرای این نرم افزار جهت تسریع در خدمات به ارباب رجوع از جمله فعال شدن دفاتر خدماتی، در سراسر استان انجام خواهد شد.

وی در ادامه از تصویب" نظامنامه تخصیص" وزرات نیرو که به همت شرکت های آب منطقه ای بوشهر و هرمزگان در وزارت نیرو تصویب شده اشاره کرد و افزود: جهت استفاده از آبهای نامتعارف تا حجم 21 میلیارد متر مکعب در استان مجوز تخصیص گرفته شده است.

رجائی تاکید کرد: هر گونه برداشتی از آب دریا و دیگر منابع آب، فقط بایستی با مجوز وزارت نیرو باشد و در غیر اینصورت تخلف محسوب خواهد شد.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان کنگان دوره مسئولیت ها را فرصتی طلایی برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان و آن را هدیه الهی دانست.

 عبدالنبی یوسفی در توصیه های خود به رییس جدید اداره منابع آب شهرستان کنگان؛ اقدام و فعالیتهای بموقع و تاثیر گذار، حسن خلق و تکریم اراباب رجوع، ارتباط و ارائه عملکرد بموقع به فرمانداری و تعامل با دیگر دستگاههای اجرایی را از اولویتهای اساسی ایشان برشمرد.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از تلاشهای مهندس عبدالطیف عباسی نژاد، مهندس بهروز شریف زاده بعنوان رییس جدید اداره منابع آب شهرستان کنگان معرفی شد.

کد خبر: 242
  تاریخ خبر : 4 تیر 1396
 روابط
 1097