هشدار دادستان گناوه به متعرضان به حریم دریا و رودخانه ها

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گناوه گفت: با کسانی که اقدام به تعرض و تصرف حریم دریا و رودخانه ها کنند، بشدت برخورد می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، خدارحم گزدرازی با اعلام این مطلب افزود: به کسانی که قصد احداث بنا، غرس درخت و یا دیوار در حریم دریا و یا رودخانه ها دارند، اخطار می شود پیش از هر اقدامی به اداره منابع آب شهرستان اطلاع و استعلامهای لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: همچنین از شهرداریها و دهیاری ها انتظار آن می رود که پیش از هرگونه اقدام به اعطای مجوز، استعلام های لازم را از اداره منابع آب و دیگر مراجع ذیربط بعمل آورند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گناوه اظهار داشت: متاسفانه بدلیل عدم برخورد و اقدام جدی طی سالهای گذشته، اعیانی و ساخت و سازهایی در حریم 60 متری دریا صورت گرفته که منجر به مخدوش نمودن چهره زیبای ساحل شهرستان شده است.

وی بیان داشت: شهرستان گناوه دارای ساحل ماسه ای و بکر که از جاذبه های گردشگری برخوردار بوده، متاسفانه برخی افراد سودجو با تصرف ساحل و حریم دریا و ساخت و ساز در ساحل، گذشته از پدیده زمین خواری و دریا خواری، با ساخت و سازها و اعیانی هایی که انجام می دهند مانع از دسترسی سایر عموم به ساحل و دریا می گردند.

گزدرازی ادامه داد: طی سه سال گذشته و به استناد ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و تبصره 4 آن اقدام های جدی و مفیدی در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم سواحل و رودخانه صورت گرفته و مساحت زیادی از زمین های تصرفی آزاد شده است.

رییس اداره منابع شهرستان گناوه و دیلم در ادامه گفت: این اداره طی چند سال اخیر اقدام به شناسایی تصرف های صورت گرفته در سواحل شهرستان نموده و با همکاری مفید و قاطع دادستان و استفاده از ظرفیت های تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب، میزان بسیار زیادی از زمین های تصرف را آزاد نموده که شامل 14 مورد آزاد سازی با مساحت 64 هزار و 772 متر مربع در سال 1393، نیز 29 مورد آزاد سازی با مساحت 66 هزار و 857 در سال 1394 و 16 مورد آزاد سازی با مساحت 107 هزار 922 متر مربع درسال 1395 می باشد.

مهندس کرامت جوکار تصریح کرد: با همکاری دادستان محترم شهرستان و حمایت ایشان در برخورد با تصرف های سواحل، خوشبختانه آمار تخلف ها و ساخت و سازها کاهش یافته و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 5 مورد آزاد سازی با مساحت 7940 متر مربع صورت گرفته است.

کد خبر: 247
  تاریخ خبر : 26 تیر 1396
 روابط
 1010