برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب بخش بوشکان

اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب بخش بوشکان با موضوع الگوی کشت و مدیریت مصرف با حضور اعضا برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس نعمت اله نجاتی مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان با اعلام این مطلب افزود: در گذشته دشت بوشکان یکی از پرآب ترین و با کیفیت ترین سفره آب زیرزمینی استان بوده که با اضافه برداشت و در نتیجه افت مستمر این سفره، در سال 1387 بعنوان اولین دشت ممنوعه استان از سوی وزارت نیرو اعلام گردید.

وی ادامه داد: در حال حاضر تقریباً حجم زیادی از آب این سفره برداشت شده و تعدادی از چاههای این دشت نیز خشک شده اند.

نجاتی اظهار داشت: اگر به همین منوال برداشت آب از سفره های زیرزمینی صورت گیرد، قطعاً در آینده نزدیک سفره آب زیرزمینی خشک و جمعیت کثیری از ساکنین که بهره برداران منابع آب می باشند با مشکل اشتغال مواجه خواهند گشت.

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان اضافه برداشت و انتقال آب چاههای مجاز را معظلی در آن بخش عنوان کرد و بیان داشت: این اداره  جلوگیری از حفر چاه جدید، توقیف ادوات حفاری ،برخورد با چاههای غیر مجاز دارای حکم قطعی ، شناسایی ، اقامه دعوی و جمع آوری ادوات انتقال آب را بصورت جدی دنبال خواهد کرد.

مهندس خسرو عمرانی معاون سازمان جهاد کشاورزی نیز در ادامه از وضعیت بحرانی سفره های آب زیر زمینی استان ابراز نگرانی کردو گفت: تنها راه حل خروج از این بحران، مدیریت مصرف و استفاده صحیح از منابع آب می باشد.

همچنین در پایان این جلسه، روح اله تنگستانی بخشدار بخش بوشکان خواستار برخورد جدی با بهره برداران غیر مجاز و اضافه برداشت و نیز انتقال آب چاههای مجاز شد و آمادگی حوزه متبوعش را  در جهت بهبود وضعیت منابع آب اعلام کرد.

کد خبر: 250
  تاریخ خبر : 31 تیر 1396
 روابط
 959