اقدام تحسین برانگیز بهره بردار غیر مجاز در تنگستان

رییس اداره منابع آب شهرستان تنگستان گفت: یکی از بهره برداران چاه غیر مجاز در شهر آباد با وجود حکم قضایی در خصوص مسلوب المنفعه کردن چاه ایشان، بصورت داوطلبانه اقدام به پر و مسلوب المنفعه کردن آن نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس عبدالرسول محمدی با اعلام این مطلب افزود: موضوع آب، افکار همه را بخود معطوف کرده و با توجه به اینکه باید در برابر نسل حاضر و فردا پاسخگو باشیم، برنامه ریزی برای حفظ منابع موجود و اجرای صحیح طرح احیا و تعادل بخشی ضروری است.

وی ادامه داد: اقدام به مسلوب المنفعه کردن چاههای غیر مجاز، در سال جاری به صورت جدی در دستور کار این اداره قرار داشته و چاههایی که دارای حکم قضایی باشند، قطعاً پر و مسلوب المنفعه خواهند شد.

محمدی با بیان اینکه بر اساس قانون و مقررات با چاههای غیر مجاز برخورد می شود یادآور شد: تعامل کشاورزان با این اداره در پر و مسلوب المنفعه کردن چاههای غیر مجاز، به احیای منابع آبی این شهرستان کمک شایانی خواهد نمود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: بعنوان نمونه داوطلب شدن یکی از کشاورزان شهر آباد در این امر،موجب شد با حضور دادستان این شهرستان و مامورین نیروی انتظامی به پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه کشاورزی خود که دارای حکم قضایی بود، اقدام نماید.

رییس اداره منابع آب شهرستان تنگستان هرگونه کشت در سال زراعی جدید را ممنوع اعلام کرد و گفت: بمنظور جلوگیری از بروز خسارت به منابع آب زیرزمینی، امکان تامین آب زراعی تا پایان سال زراعی 96-97 در شهرستان وجود ندارد و عواقب تخطی از این مهم بر عهده کشاورزان می باشد.

 

 

کد خبر: 251
  تاریخ خبر : 1 مرداد 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 1 مرداد 1396
 روابط
 891