محدودیت کشت فضای باز در شهرستان جم

رییس اداره منابع آب شهرستان جم گفت: با توجه به مصوبه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، امسال نیز محدودیت کشت فضای باز اعمال خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، مهندس مهرداد دنیادیده با اعلام این مطلب افزود: اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان جم در سال جاری با حضور معاون امور عمرانی فرمانداری برگزار شد.

وی با اشاره به دستور کار تدوین الگوی کشت شهرستان در سال آبی 97-96 این جلسه، تصریح کرد: پش از بحث و بررسی و تبادل نظر اعضای جلسه، الگوی کشت ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی مورد تصویب قرار گرفت.

دنیادیده حداکثر کشت مجاز گوجه در شهرستان جم را 320 هکتار عنوان کرد و گفت: این کاهش سطح زیر کشت در راستای کاهش برداشت آب از سفره های زیر زمینی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشت های فضای باز همچون جالیز و صیفی مصرف آب بسیار بالایی دارند یادآور شد: منابع آب شهرستان جم در وضعیت بحرانی  قرار دارد و هرگز نمی تواند میزبان بی رویه کشت های فضای باز باشد.

رییس اداره منابع آب شهرستان جم بر اجرای تفاهم نامه سه جانبه ای که میان شرکت آب منطقه ای، سازمان جهادکشاورزی و بهره برداران که بر اساس آن میزان مصرف مجاز  آب چاه دارای پروانه، مساحت و نوع کشت تعیین می شود، تاکید کرد و اذعان داشت: با توجه به افت شدید منابع آب زیرزمینی و وجود بحران آب، فقط بهره بردارنی که نسبت به امضای تفاهم نامه اقدام و سهمیه کشت را رعایت نمایند، خدمات ارائه می گردد.

 

کد خبر: 252
  تاریخ خبر : 7 مرداد 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 7 مرداد 1396
 روابط
 843