ضرورت تسریع در طرح خط انتقال آب از سد باغان

نماینده مجری طرح سد باغان از انجام زیرساختهای طرح خط انتقال آب از این سد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس سید مرتضی راد گفت: با توجه به مشکل کم آبی در شهرستان جم، دو طرح آبرسانی شامل آبشیرینکن و خط انتقال سیراف - جم و نیز طرح سد باغان و خط انتقال این سد در دستور کار وزرات نیرو قرار گرفت.

وی ادامه داد: مطالعات طرح خط انتقال آب از سد باغان از سال 1388 در شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر شروع و طبق هماهنگی های صورت گرفته با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مقرر گردید، آب شرب شهر ریز و انارستان، روستاهای تابعه تا روستای کوری حیاتی، همچنین آب مورد نیاز صنعت نفت و گاز منطقه بخصوص پالایشگاه فجر جم از طریق این خط انتقال و مابقی شهرستان از طریق آبشیرینکن و خط سیراف-جم تامین گردد.

وی اضافه کرد: بعد از بهره برداری از سیستم انحراف آب سد در دیماه سال گذشته که با حضور وزیر نیرو انجام گرفت، عملیات اجرایی بدنه اصلی شروع گردید.

راد با اشاره به اینکه بایستی برای انجام طرح انتقال آب از سد، عملیات اجرایی آن اتمام و به بهره برداری رسیده باشد، تصریح کرد: مناقصه کیفی خط انتقال آب از این سد با مبلغ برآوردی 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرحهای عمرانی جهت انتخاب پیمانکار ذیصلاح انجام شده است.

نماینده مجری طرح سدباغان یادآور شد: خط انتقال از سد باغان با ظرفیت انتقال 8/1 میلیون متر مکعب در سال (2/1 میلیون متر مکعب شرب و 6 میلیون متر مکعب سهم صنعت) خواهد بود که مدت زمان اجرای آن یکسال و محدوده آن از محل سد شروع و تا تنگمان و جمال آباد ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 253
  تاریخ خبر : 8 مرداد 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 8 مرداد 1396
 روابط
 796