پر و مسلوب المنفعه کردن 2 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان دیر

رییس اداره منابع آب شهرستان دیر گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با حکم شعبه اجرای احکام دادگستری شهرستان، 2 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس علی زائری با اعلام این مطلب افزود: دشت کاکی- بردخون جزء محدوده مطالعاتی مند محسوب شده و حجم آب زیرزمینی قابل برنامه ریزی برای مصارف کشاورزی در این دشت برابر 13/55 میلیون متر مکعب در سال می باشد.

وی در همین خصوص ادامه داد: این در حالی که برداشت فعلی از چاههای بهره برداری حدود 2/4 برابر حجم آب قابل برنامه ریزی برآورد می شود.

زائری به پر و مسلوب المنفعه کردن 2 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان دیر در هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: روند برخورد با چاههای غیر مجاز همچون سال گذشته که منجر به پر و مسلوب المنفعه کردن 34 حلقه چاه شد، ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اخیراً حکم پر و مسلوب المنفعه شدن 5 حلقه چاه غیر مجاز منطقه بردخون که بعد از سال 1385 حفر گردیده اند، توسط شعبه اجرای احکام دادگستری شهرستان دیر صادر شده است.

زائری به طرح احیا و تعادل بخشی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی طرح احیا و تعادل بخشی برقراری تعادل بین میزان تغذیه آبخوان و میزان تخلیه از آن بوده و انسداد چاههای غیر مجاز از راهکارهای موثر در ایجاد این تعادل می باشد.

رییس اداره منابع آب شهرستان دیر در پایان با تاکید به اینکه با چاههای مجازی که دارای اضافه برداشت هستند به شدت برخورد می شود، افزود: باید با کاهش سطح زیر کشت و افزایش راندمان، مصرف آب را تا حد ممکن کاهش دهیم.

کد خبر: 256
  تاریخ خبر : 10 مرداد 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 10 مرداد 1396
 روابط
 843