برگزاری جلسه حوزه حفاظت و بهره برداری با مشاوران گروههای گشت و بازرسی

نشست مشترک حوزه معاونت حفاظت و بهره برداری با مشاوران گروههای گشت و بازرسی از منابع آب استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در این نشست مشکلات و مسائل این گروهها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مهندس امید آزادی جو گفت: مورادی نظیر بررسی مشکلات اعتباری و قراردادی گروههای گشت و بازرسی، عدم همراهی بهره برداران غیر مجاز منابع آب در خصوص عدم کشت با توجه به ضرورت انسداد چاههای غیر مجاز و نیز جمع آوری انتقال غیر مجاز، ابلاغ قرارداد نظارت بر گروههای گشت و بازرسی و فعالیت این گروهها از مهمترین محورهای این جلسه بود.

معاون حفاظت و بهره برداری ادامه داد: فعالیت گروههای گشت و بازرسی در سال 96 با ساز و کار جدید و استفاده حداکثری از ظرفیت فنی و حقوقی این گروهها صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ضرورت ارائه گزارشهای تحلیلی و استفاده از نقشه های GIS  در جانمایی منابع آبی و همچنین ایجاد وحدت رویه در عملکرد گروهها ، توجه ویژه به آلایندهای منابع آب با توجه به محدودیت شدید منابع آبی استان خصوصاً وجود آلاینده های صنعتی، بحث دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه ها و سایر مجاری آبی از جمله مواردی بود که به عنوان مهمترین رئوس مطالب و اولویتهای این گروهها در سال 96 تعیین گردید.

وی همچنین اهمیت برداشت اطلاعات کیفی منابع آب، پر و مسلوب المنعه نمودن چاههای غیر مجاز، جلوگیری از حفر جدید چاههای غیر مجاز، ضرورت ارتباط تنگاتنگ کارشناسان گشت و بازرسی با بهره برداران و شوراهای دشت در جهت اجرای هر چه بهتر طرح احیا و تعادل بخشی را از دیگر برنامه هاو اولویتهای پیش رو گروهها عنوان کرد.

کد خبر: 258
  تاریخ خبر : 18 مرداد 1396
 روابط
 853