برگزاری اولین جلسه شورای حفاظت شهرستان دیر

اولین جلسه شورای حفاظت شهرستان دیر در سال جاری و با حضور کلیه اعضاء در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر؛ در ابتدای این جلسه رئیس اداره منابع آب شهرستان دیر به بیان گزارشی از وضعیت آبخوان های دیر شامل آبخوان دیر-کنگان و آبخوان کاکی-بردخون پرداخت.

مهندس زائری گفت: علیرغم افزایش تراز سطح آب زیرزمینی که ناشی از بارش های کم سابقه بهمن ماه 95 و فروردین ماه 96می باشد، همچنان با کسری مخزن مواجه بوده ایم که بایستی اقدامات حفاظتی لازم در صیانت از منابع آبی لحاظ گردد و با جدیت بیشتر در راستای احیاء و تعادل بخشی  آبخوان های این شهرستان گام های بیشتری برداشته شود.

 ایشان انتقال آب به خارج از اراضی آبخور اولیه چاه و افزایش سطح زیر کشت را از مصادیق بهره  برداری غیرمجاز دانست و خواستار همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی جهت مقابله با آن شد.

در ادامه این جلسه دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دیر ضمن تأکید بر لزوم همراهی دیگر نهادها جهت پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیرمجاز در جهت حفظ سرمایه منابع آبی، افزود:  با مالکان چاههایی که انتقال آب غیرمجاز دارند-از طریق جمع آوری منصوبات آنها- برخورد خواهد شد.

 فرماندار شهرستان دیرنیز در پایان این جلسه، با اشاره به ضرورت پیشگیری از آسیب رسانی به منابع آب،خواستار شناسایی و برخورد قاطع با چاه های غیرمجاز جدید در مراحل اولیه حفر شد.

وی پایش و کنترل مستمر و مداوم منطقه از طریق گروه های گشت و بازرسی را در این خصوص مورد تاکید قرار داد و همکاری همه دستگاه های مرتبط را در جهت حفظ و صیانت از منابع ارزشمند آب خواستار شد.


کد خبر: 263
  تاریخ خبر : 5 شهریور 1396
 روابط
 876