توقیف بیستمین دستگاه حفاری غیر مجاز در شهرستان دشتستان

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان گفت: در راستای مقابله با متخلفان و متجاوزان منابع آب زیر زمینی از ابتدای سال جاری تا کنون 20 دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف و تحویل پارکینگ آبشیرینکن بوشهر گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس نعمت اله نجاتی با اعلام این مطلب افزود: منابع آب زیرزمینی شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارد و برداشت آب از آنها غیر ممکن است.

وی برداشت بی رویه و غیر مجاز و خشکسالی های پی در پی را عامل خشک شدن چاهها و منابع آب زیرزمینی شهرستان دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از تشدید بحران کم آبی، طرح حراست و حفاظت از دشتها و برداشت آب از چاههای موجود در شهرستان اجرا شده و با متخلفان برخورد قضایی می شود.

نجاتی با بیان اینکه کارشناسان و ماموران گروه گشت و بازرسی از منابع آب شهرستان با حفاران غیر مجاز چاه آب برخورد می کنند، تاکید کرد: با تلاش ماموران و تیم های گشت و بازرسی اداره منابع آب شهرستان دشتستان از ابتدای سال جاری تا کنون 20 دستگاه حفاری غیر مجاز شناسایی و توقیف شده است.

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان ادامه داد: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب، اشخاص حقیقی و حقوقی که حرفه آنها حفاری است؛ بدون داشتن پروانه صلاحیت حفاری از وزارت نیرو، مجاز به حفاری چاه آب نیستند و با متخلفان برخورد قانونی و قضایی می شود.

نجاتی در پایان از بهره برداران از آبهای زیرزمینی خواست، بمنظور حفاظت از منابع ارزشمند زیرزمینی با خودداری از اضافه برداشت و حفر چاه غیر مجاز در جلوگیری از تشدید بحران کم آبی تلاش کنند.

کد خبر: 266
  تاریخ خبر : 22 شهریور 1396
 روابط
 822