ادامه عملیات آتشباری بدنه و پورتال خروجی تونل انحرافی سد دالکی با حضور نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی

عملیات زیرساخت این سد با اعتبار 81 میلیارد تومان فاینانس داخلی در حال انجام است که 85 درصد سهم پیمانکار و فاینانسر و 15 درصد آن از منابع عمومی تامین می شود.

به  گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر مدیر عامل این شرکت در مصاحبه ای اظهار داشت: اهمیت این سد که با اعتبار کلی 380 میلیارد تومان در حال احداث است در مدیریت منابع آبی استان بسیار بالا می باشد،به نحوی که با تکمیل آن علاوه بر تامین آب مورد نیاز 13 هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت دالکی، نقش اساسی در حل مشکلات آب آشامیدنی منطقه نیز خواهد داشت.

مهندس شاهپور رجایی افزود:اعتبار پیش بینی شده برای قرارداد اصلی بدنه سد 313 میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی می باشد که بدون در نظر گرفتن آثار تعدیل، سالانه حداقل مبلغ 80 میلیارد تومان در طول 4 سال جهت قرارداد اصلی بدنه سد مورد نیاز است.

وی به مشخصات فنی این سد اشاره و ادامه و اضافه کرد: سد مخزنی دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی است که با ارتفاع از بستر 97 متر و طول تاج 1176 متر ساخته می شود؛ حجم آب قابل تنظیم آن سالانه 434 میلیون متر مکعب است و آب تولیدی آن در بخش آشامیدنی، کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی از مدیران ارشد استان و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی درخواست نمود که جهت افزایش منطقی اعتبار پیوست لایحه و قانون سد دالکی در سال 1397، مطابق تفاهم نامه منعقده با سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین افزایش اعتبار سال جاری طرح از 8 به 45 میلیارد تومان،با هدف امکان جذب اورا مشارکت و اسناد خزانه اهتمام ورزند.

 مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با توجه به پیچیده و دور از انتظار بودن امکان افزایش اعتبار 8 میلیارد تومانی سال جاری طرح به 150 میلیار تومان در سال 1397، ابراز امیدواری کرد تمرکز بر اخذ مجوزهای قانونی ماده 23 جهت افزایش سقف اعتبار پیوست موافقت نامه طرح از 380 به حداقل 750 میلیارد تومان به منظور فراهم شدن استفاده از ظرفیت ماده 56 (فاینانس داخلی) جهت تامین بخشی از منابع مالی طرح در سنوات آتی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز جهت تامین منابع مالی و تسریع در اجرای پروژه سد دالکی قول مساعد داد.

محمدباقر سعادت  سد دالکی را یکی از پروژه های مهم و حیاتی منطقه دانست و خاطر نشان کرد:بااین سد نقش یسار مهمی را در بخشهای اقتصادی ،اجتماعی و حتی فرهنگی منطقه خواهد داشت.

گفتنی است معاون عمرانی فرماندار دشتستان و جمعی از مدیران و معاونین شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر بهمراه عوامل اجرایی طرح، نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی را همراهی می کردند.

کد خبر: 277
  تاریخ خبر : 29 مهر 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 29 مهر 1396
 روابط
 964