برگزاری دومین جلسه کارگروه صیانت از منابع آب استان

دومین جلسه کارگروه صیانت از منابع آب استان بوشهر به میزبانی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر و در دفتر مدیر عامل این شرکت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در ابتدای این جلسه مدیر عامل این شرکت در سخنانی اظهار داشت: علیرغم اینکه منابع آب رو به تحلیل است و افت سطح ایستابی را در اکثر دشتهای استان تجربه می کنیم. ولی متاسفانه شاهد افزایش حفر چاههای غیر مجاز هستیم.

مهندس شاهپور رجائی افزود: بیشترین مشکلات ما از ناحیه دستگاههای حفاری غیر مجاز از جمله تراکتور و کمپرسورها است که بدلیل استفاده چند منظوره، متاسفانه امکان توقیف آنها را با مشکلاتی مواجه می کند.

وی ادامه داد: هر چند نزدیک به بیست گروه گشت و بازرسی از منابع آب را داریم؛لکن اکثر این حفاری ها در شب انجام می شود که بدلیل مسائل امنیتی، توقیف این دستگاهها را دچار مشکل و همکاران ما را تا کنون با خطراتی روبرو کرده است.

وی به ساماندهی دستگاههای حفاری نیز اشاره کرد و افزود: بزودی طی فراخوانی جهت ارائه مجوز به دستگاههای حفاری و ساماندهی آنها اقدام خواهیم نمود، بنابراین فقط دستگاههایی مجاز به حفاری خواهند بود که مجوز لازم را از شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اخذ نموده باشند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر " ناکافی بودن و یا عدم اطلاع رسانی به مخاطبان" تصریح کرد: اینکه که یک دستگاه حفاری غیر مجاز در نیمه های شب اقدام به تخلف می نماید خود مظهر اطلاع رسانی کامل و بموقع بوده و گواهی براین مدعاست.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی مختلفی از طریق شبکه های اجتماعی ، صدا و سیما، جراید، جلسات مختلف شورای هماهنگی دشتها و نشست با بهره برداران منابع آب، تشکیل جلسات شورای حفاظت از منابع اب استان وشهرستان  ها برگزار شده و همه حاکی از این است که قریب به اتفاق جامعه هدف، با قوانین و مقررات حوزه آب آشنایی لازم و کافی را دارند.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهرخاطر نشان کرد: البته این فرهنگ سازی ها لازم است ولی کافی نیست؛ و ان شاء الله در سال جاری دوره های آموزش و اطلاع رسانی را برای گروههای مرجع از جمله قضات، کارشناسان، روحانیون، دانش آموزان و دیگر بهره برداران منابع آب زیرزمینی برگزار خواهیم کرد.

کد خبر: 278
  تاریخ خبر : 1 آبان 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 1 آبان 1396
 روابط
 883