نشست مشترک نمایندگان کشاورزان بخش آبپخش با مدیران آب منطقه ای بوشهر

جمعی از نمایندگان کشاورزان و باغداران بخش آبپخش به همراه بخشدار این منطقه و رییس شورای شهر آبپخش با مدیر عامل و معاونین شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در خصوص قیمت آب بهاء و توزیع عادلانه آب دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در این جلسه که بیش از 4 ساعت بطول انجامید، مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر به استناد قوانین و آیین نامه های بالا دستی و شاخص های تعرفه اب، نحوه قیمت مصوب آب بها را برای حاضران تبیین کرد.

مهندس شاهپور رجائی مهمترین شاخص های تعیین قیمت آب بهاء را قیمت واحد تمام شده محصول(خرما) در بازار، استعلام از سازمانهای ذیربط و خود کشاورزان ، سازمان جهاد کشاورزی استان، وضعیت شبکه های آبیاری بر حسب مدرن، نیمه مدرن و سنتی و همچنین استعلام از دیگر استانهای همجوار و نیز قوانین و اسناد بالا دستی وزارت نیرو اعلام نمود.

وی تصریح کرد: با وجود آیتمها و شاخص های قانونی که دست قانونگذار را باز گذاشته است، تمام تلاش خود را در هیات مدیره شرکت بکار بستیم تا آنجاییکه امکان دارد قیمت آب بها را کمترین در نظر بگیریم و به نفع کشاورزان عمل نماییم.

وی ادامه داد: اولویت اصلی هر سدی بنا به دستورالعمل وزارت نیرو شرب است و پس از آن حقابه های زیست محیطی و در مراحل بعدی مصارف کشاورزی است ولی از آنجائیکه منطقه آبپخش جز حقابه بران سد رییسعلی دلواری بوده، با وجود خشکسالیهای فراروان و کاهش شدید مخزن سد ریسسعلی دلواری خود را موظف نمودیم حجم آب قابل قبولی را به باغات آنها برسانیم.

رجائی در ادامه از مسئولین بخش و نمایندگان باغداران، مدیریت مصرف آب و تغییر روشهای آبیاری را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد- ان شاء اله بزودی- طرح نخلستان نیز عملی واجرا و در سطح استان و کشور تامین داده شود.

در ادامه این جلسه بخشدار بخش آبپخش و دیگر نمایندگان کشاورزان در سخنانی مهمترین محورهای خود را نظارت مستمر بر نحوه توزیع آب آبیاری و تعداد بیشتر میراب محلی در موقع توزیع آب خواستار شدند.

همچنین در این نشست مقرر گردید معاونین و مدیران شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با حضور در منطقه و نشست دیگری در شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در خصوص اجرای مصوبات نشست استانی و تشریح جزییات آن جلساتی را برگزار نمایند.

 

کد خبر: 280
  تاریخ خبر : 1 آبان 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 1 آبان 1396
 روابط
 942