هجوم حفاران غیر مجاز به منابع آبی استان

با توقیف بیش از 60 دستگاه حفاری غیر مجاز در طول یک سال و نیم اخیر در سراسر استان، از حفر حدود 690 حلقه چاه غیرمجاز جلوگیری شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس امید آزادی جو در مصاحبه ای با صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: یکی از معضلات پر چالش در زمینه حفاظت از منابع آب زیر زمینی، هجوم بی پروای حفاران غیر مجاز به این منابع است، به نحوی که طی یک سال و نیم اخیر بیش از 60 دستگاه تراکتور حفاری غیر مجاز و کمپرسور را توقیف کرده ایم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: هرگونه فعالیت دستگاه های حفاری باید با اطلاع و مجوز شرکت آب منطقه ای باشد و در غیر این صورت دستگاه توقیف خواهد شد.

وی  کشاورزان و صاحبین چاه های مجاز را مکلف کرد که عملیات حفاری، کف شکنی یا لایروبی خود را حتما با دستگاه های دارای "مجوز تردد و فعالیت" از طرف شرکت آب منطقه ای، انجام دهند.

مهندس آزادی جو با بیان این که بیشترین میزان توقیف دستگاه های غیرمجاز در شهرستان دشتستان بوده، خاطر نشان کرد: با توقیفِ مجموع دستگاه های توقیف شده در سراسر استان از حفر حدود 690 حلقه غیرمجاز جلوگیری شده است و این در حالیست که حفاری چاه های فوق می توانست باعث تخلیه بیش از 10 درصد از منابع آبی استان گردد.

وی افزود: در حال تدوین دستورالعمل ساماندهی این دستگاه ها به ویژه کمپرسورها می باشیم که بتوان با سازوکار مشخص، شناسایی و نحوه ی ارجاع کار و فعالیت این دستگاه ها را کنترل کرد.

وی گفت: با اعمال این دستورالعمل، همه ی صاحبین دستگاه های حفار مکلف به اجرای قوانین مربوطه می گردند و در صورت تخطی از آن، با دستور مقام قضایی دستگاه متخلف توقیف خواهند شد.

کد خبر: 288
  تاریخ خبر : 13 آبان 1396
 روابط
 882