برگزاری جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوشهر

جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوشهر، به میزبانی پالایشگاه نهم پارس جنوبی و با حضور مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر؛ غلامحسین کرمی، رییس سازمان بازرسی استان بوشهر عنوان داشت: تشکیل این جلسه با توجه به بررسی های به عمل آمده از وضعیت زمین خواری های صورت گرفته در این شهرستان ضرورت داشت.

وی مهم ترین تصرفات اراضی در استان را دریا خواری، کوه خواری، پر کردن بستر آبراهه و تصرف حریم آثار باستانی عنوان کرد و افزود: متاسفانه این تصرفات در سایه کوتاهی برخی از دستگاههای اجرایی صورت گرفته و حتی اسناد این زمین ها نیز صادر شده است.

وی تصریح کرد: این امر از حالت موردی گذشته و به حالت سازمان یافته درآمده است و مدیران ارشد استان می بایست موارد فوق را مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار دهند.

 علی حسن پور دادستان استان بوشهر نیز دلیل ورود سازمان بازرسی به موضوع را عدم انجام کامل وظایف دستگاههای اجرائی و سوء استفاده از قوانین موجود توسط افراد سودجو دانست و عنوان داشت: لازم است با افراد و دستگاههای دولتی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند برخورد قانونی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر نیز موضوع زمین خواری در هر شکل آن را غیر قابل پذیرش خواند و تصریح کرد: ریشه کن نمودن این موضوع مستلزم همراهی و همکاری همه ارگانها است.

مهندس شاهپور رجایی با بیان اینکه مطالعات و تهیه نقشه جهت حفاظت از آبراهه ها در سطح وسیعی از استان صورت گرفته است گفت: امیدواریم همین نقشه ها ملاک عمل دستگاه های مرتبط قرار گیرند و همچنین ادارات ثبت در شهرستان ها بدون استعلام، اقدام به ثبت اراضی ننمایند.

 

 

کد خبر: 292
  تاریخ خبر : 17 آبان 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 17 آبان 1396
 روابط
 935