فرماندار دیلم: ضرورت برخورد جدی با متخلفان مسائل کیفی آب

جلسه ی شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دیلم در هفته گذشته برگزار شد و در حاشیه آن مشکلات کیفی آب منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در این جلسه که با حضور فرماندار شهرستان دیلم، رییس اداره منابع آب گناوه و دیلم و رییس اداره محیط زیست شهرستان گناوه و دیلم برگزار شد، مهم ترین محورهای جلسه به بررسی مسائل کیفی و زیست محیطی مربوط به رهاسازی پساب صنعتی شرکت نفت فلات قاره بهرگان اختصاص یافت.

مهندس کرامت جوکار اظهار داشت: در سال 95 و طی بازدید صورت گرفته از محل تخلیه پساب صنعتی شرکت نفت فلات قاره بهرگان، واقع در شهر امام حسن، تخلیه حجم انبوهی پساب و مواد نفتی به دریا مشاهده گردید.

وی افزود: پساب خروجی مذکور دارای مقادیر زیادی مواد نفتی می باشد، به نحوی که باعث تغییر رنگ ساحل پیرامون خود شده است.

رییس اداره منابع آب شهرستان دیلم تصریح کرد: به استناد ماده 46 قانون توزیع عادلانه آب، مکاتباتی با اداره محیط زیست شهرستان دیلم جهت انجام اقدامات قانونی صورت گرفته است.

مهندس محمد تولیده، رییس اداره محیط زیست گناوه و دیلم نیز اظهارداشت: چندین نمونه گیری از پساب صورت گرفته و پیگیری قضایی موضوع در حال انجام است.

فرماندار دیلم نیز با اشاره به اهمیت مسائل مربوط به آلودگی آب تصریح کرد: تمامی ادارات و ارگان های مربوطه می بایست در این زمینه اقدام جدی داشته باشند.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، موضوع حفر چاه های غیر مجاز در باغ شهر ها مطرح و مقرر گردید در خصوص این چاه ها پیگیری قضایی نیز صورت پذیرد.

کد خبر: 294
  تاریخ خبر : 20 آبان 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 20 آبان 1396
 روابط
 957